صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۴ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
جهانگیری‌فر اعلام کرد

3 درصد از کارتن خواب‌ها زنان باردار هستند/ نوزادان زنان کارتن خواب تحویل شیرخوارگاه می‌شوند

معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به اینکه 3 درصد از 15 درصد از کارتن خواب‌های شناسایی شده توسط گشت شهرداری تهران را زنان باردار تشکیل می‌دهند، گفت: این افراد تا زمان وضع حمل تحت معاینه و مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند.
کد خبر : 27956

به گزارش گروه اجتماعی آنا، رضا جهانگیری‌فر با بیان این مطلب که زنان کارتن خوابی که توسط واحدهای گشت شهرداری تهران شناسایی می‌شوند به سامان‌سرای لویزان انتقال می‌یابند، اظهار کرد: اگر در میان این افراد زنان بارداری وجود داشته باشد، تحت معاینه و مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند.


وی با اشاره به اینکه این افراد در همین سامان‌سرا تا زمان زایمان نگهداری می‌شوند، افزود: پس از زایمان نیز نوزادان این افراد به شیرخوارگاه تحویل داده می‌شوند.


زنان کارتن خواب باردار تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند


معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران بیان کرد: البته ممکن است که تعدادی از زنان کارتن خواب باردار هم باشند که ما به آنها دسترسی پیدا نکنیم اما تمامی زنان کارتن خوابی که توسط شهرداری تهران شناسایی می‌شوند در صورت باردار بودن، فرآیند مراقبت دوران بارداری نسبت به این افراد اعمال می‌شود.


وی ادامه داد: همچنین انتقال نوزاد به مجموعه‌های شیرخوارگاهی نیز طبق فرآیند قانونی صورت می‌گیرد.


به گفته جهانگیری‌فر از میان افراد کارتن خواب شناسایی شده، 15 درصد را زنان تشکیل می‌دهند که از این میزان احتمال بارداری سه درصد از آنان وجود دارد که پس از زایمان فرآیند حقوقی لازم برای تعیین هویت نوزادان آنها انجام می‌شوند.


توزیع اقلام بهداشتی و مراقبتی در مراکز DIC


وی در ادامه در خصوص مراکز DIC یا مراکز کاهش آسیب‌ها نیز توضیح داد: در این مراکز که تعداد آنها به 50 مرکز در سطح تهران می‌رسد به افراد معتاد تزریقی اقلام بهداشتی و مراقبتی اهدا می‌شود.


وی به فعالیت شهرداری تهران با سمن‌های فعال در حوزه کودکان کار و خیابان و زنان کارتن خواب اشاره کرد و افزود: راهبرد اصلی ما در حوزه ارائه خدمات به آسیب‌دیدگان حمایت و پشتیبانی و همچنین تسهیل‌گری نسبت به فعالیت سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است.


معاون خدمات اجتماعی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه ما فضاهای لازم را برای ارائه خدمات در اختیار سازمان‌های مردم نهاد قرار می‌دهیم، گفت: شهرداری تهران تجهیزات و کمک‌های مالی را در اختیار این مجموعه‌ها قرار می‌دهد تا آنان از ظرفیت اجتماعی و اقتصادی و همچنین کمک‌های شهرداری تهران نسبت به ارائه خدمات به افراد آسیب‌دیده استفاده کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر