صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۲ - ۲۲ تير ۱۳۹۴
با موافقت شورای گسترش آموزش عالی؛

رشته مهندسی زمین‌شناسی زیست‌محیطی مقطع کارشناسی ارشد واحد خوی تصویب شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی از تصویب رشته مهندسی زمین‌شناسی زیست‌محیطی و چذب دانشجو از مهر امسال خبر داد.
کد خبر : 27949

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علیرضا‌ لطفی یکی از شاخصه‌های توسعه هر واحد دانشگاهی را توسعه و ارتقاء رشته‌های تحصیلی ارزیابی و اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی در صدد توسعه رشته‌های تحصیلات تکمیلی است چرا که از این طریق می‌توان گام های اساسی در راستای ارتقاء سطح علمی جوانان این منطقه داشته باشد.


لطفی با توجه به اینکه رشته زمین‌شناسی، رشته‌ای است دانشگاهی که در زمینه پیرایش زمین، مشخصات فیزیکی و شیمیایی زمین و مواد تشکیل دهنده آن دخیل است، اظهار کرد: این رشته اکنون جایگاه ویژه‌ای را در بین رشته‌ها، پیدا کرده و کاملا تخصصی شده است و اقتصاد بیشتر کشورها به زمین‌شناسی بستگی دارد و می‌تواند برای علاقه‌مندانی که این رشته را دنبال می‌کنند آینده شغلی مناسبی برای آنها فراهم کند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی خوی افزود: یکی از مهم‌ترین افتخارات این دانشگاه که نقش چشمگیری در فعالیت‌های علمی و تحقیقاتی کشور داشته، حضور فعال اعضای هیات علمی و دانشجویان در سمینارها، نشست‌ها و مسابقات علمی است که اغلب موجب کسب افتخارات متعدد شده است.


وی با اعلام اینکه این دانشگاه از مهر سال 1394 در رشته مهندسی زمین‌شناسی زیست محیطی در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد، گفت: با تصویب این رشته تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی این دانشگاه به عدد 20 رسید.


سرپرست دانشگاه آزاد خوی تصریح کرد: داوطلبان می‌توانند در زمان‌های اعلام شده از سوی سازمان سنجش به سایت www.azmoon.org مراجعه و نسبت به ثبت نام اقدام کنند.


وی رشته‌های کارشناسی ارشد مرکز تحصیلات تکمیلی واحد خوی را به این شرح اعلام کرد: مهندسی عمران – سازه/ مهندسی کامپیوتر – نرم افزار/ علوم کامپیوتر / اقتصاد اسلامی/ بانکداری اسلامی/ فقه و مبانی حقوق اسلامی/ مهندسی عمران – سازه‌های هیدرو لیکی/ تاریخ تمدن و ملل اسلامی/ علوم قرآن و حدیث/ ریاضی کاربردی – تحقیق در عملیات/ ریاضی محض – جبر/ زمین شناسی –زیست محیطی/ زمین شناسی – تکنونیک/ فیزیک – حالت جامد/زبان و ادبیات فارسی/ مهندسی کشاورزی – علوم و تکنولوژی بذر/ مهندسی کشاورزی – سازه‌های آبی/ مهندسی کشاورزی – زراعت/ شیمی آلی/ علوم باغبانی – گیاهان ادویه و دارویی/ شیمی آلی/


انتهای پیام/

ارسال نظر