صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۲۶ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷

درخواست دانشگاه شهید بهشتی(ره) برای دریافت مجوز 11 رشته بین‌رشته‌ای جدید

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی(ره) از ارائه درخواست برای دریافت مجوز 11 رشته بین‌رشته‌ای جدید خبر داد.
کد خبر : 278945

دکتر علی اکبر افضلیان به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: اکنون در مرحله گذار آموزش عالی قرار داریم، در این مرحله باید رشته‌های میان‌رشته‌ای بسیار مورد توجه قرار گیرد.


وی افزود: رشته‌های عادی سرجایشان هستند ولی باید در میان رشته‌ای توسعه ایجاد کنیم. برای مجوز دو کار باید انجام دهیم اول اینکه باید این رشته‌ها را تعریف کنیم که با اختیارات وزارت علوم به دانشگاه شهید بهشتی، رشته‌های مورد نیاز را تعریف کرده‌ایم. دیگری نحوه اجرا و مجوز رشته‌ها از شورای گسترش است. در رشته‌های میان رشته‌ای دانشکده‌های مختلف باید مشارکت داشته باشند. به همین دلیل دانشگاه بهشتی رشته‌های میان‌رشته‌ای خود را در پژوهشکده‌های این دانشگاه دایر کرده است.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی بیان کرد: این دانشگاه 11 پژوهشکده دارد که هر کدام از این پژوهشکده‌ها در حوزه میان‌رشته‌ای فعالیت می‌کنند،‌مثلا در پژوهشکده گیاهان دارویی، رشته‌های شیمی، کشاورزی و داروسازی در ارتباطند یا در پژوهشکده لیزر و پلاسما رشته‌های برق، فیزیک و کامپیوتر با یکدیگر درگیرند. دوره‌های بین رشته‌ای در این پژوهشکده‌ها برگزار می‌شود.


افضلیان همچنین گفت: 20 درصد از رشته‌های دانشگاه شهید بهشتی در حوزه رشته‌های میان رشته‌ای هستند.


وی همچنین ار ارائه درخواست برای دریافت مجوز برای 10 رشته جدید میان‌رشته‌ای به شورای گسترش خبر داد.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی در ادامه درباره تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه گفت: ما 400 دانشجوی خارجی از کشورهای مختلف اروپایی و امریکای جنوبی داریم و این دانشجویان در اکثر رشته‌های ما در مقاطع مختلف درس می‌خوانند.


افضلیان اعلام کرد: دانشگاه بهشتی 50 رشته کارشناسی، 200 رشته کارشناسی ارشد و 120 رشته دکتری دارد.


وی علت حضور این تعداد دانشجوی خارجی در این دانشگاه‌ را رایزنی‌های گسترده وزارت علوم و همچنین اعطای بورسیه به این دانشجویان دانست و گفت: این دانشجویان از کشورهای اروپایی و آمریکای جنوبی هستند.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه شهید بهشتی همچنین درباره دوره‌های مشترک بین‌المللی ادامه‌ داد: با اتریش بلژیک و آلمان دوره‌های دکتری مشترک داریم. به این صورت که دانشجو بخشی از کارش را اینجا انجام میدهد و بخشی از کارش را آنجا انجام می‌دهد، یک مدرک دکتری از آن دانشگاه اروپایی می‌گیرد و یک مدرک دکتری هم از دانشگاه شهید بهشتی می‌گیرد در واقع مدرک دوگانه به این دانشجویان اعطا می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر