صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷

چاپ مقاله عضو هیأت علمی واحد مراغه از سوی انتشارات الزویر

مقاله دکتر مسعود پوربابا عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه با موضوع بتن‌های با کارایی بسیار بالا و دارای مشخصات مکانیکی بسیار ایده¬آل، در مجله Construction and Building Materials از انتشارات الزویر منتشر شد.
کد خبر : 278891

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، مقاله دکتر مسعود پوربابا عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه و مهندس الیار آصفی دانش‌آموخته کارشناسی ارشد عمران از دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در مجله Construction and Building Materials از انتشارات الزویر با ایمپکت فاکتور 169/3 و جی.سی.آر 9 درصد (جزء 10 درصد اول فهرست موضوعی مهندسی عمران) منتشر شد.



این مقاله در مورد بتن ­های با کارایی بسیار بالا بوده که دارای مشخصات مکانیکی بسیار ایده ­آلی از جمله مقاومت فشاری و کششی بسیار بالا، دوام و شکل­ پذیری بسیار بالا و نفوذپذیری پایین هستند.



این مقاله در ادامه و تکمیل پایان­‌نامه کارشناسی ارشد مهندس آصفی با راهنمایی دکتر پوربابا بوده و در نتیجه کارهای آزمایشگاهی تکمیلی شامل کاهش مجدد آب به سیمان و ساخت دستگاه همزن افقی بتن و ساخت بیش از 200 نمونه مکعبی و استوانه‌ای بتنی و با همکاری محققانی از دانشگاه تگزاس آمریکا به انجام رسیده و در مقاله ارائه شده منحنی­ های زمان- مقاومت فشاری و تاثیر الیاف بر این نوع بتن­ها مورد ارزیابی قرار گرفته است.


پوربابا تاکنون نسبت به تالیف 2 کتاب، 2 طرح پژوهشی، 4 مقاله ISI و بیش از 25 مقاله ارائه شده در کنفرانس­ های داخلی-و خارجی، اقدام نموده­ اند. کتاب تحلیل و طراحی پروژه ­ها با نرم ­افزار ETABS و بارگذاری کاربردی سازه ­ها توست این استاد تاکنون چهار بار تجدید چاپ شده­ است.


لینک مقاله: https://authors.elsevier.com/a/1Wzl-_LcXPk35e


انتهای پیام/

برچسب ها: واحدمراغه
ارسال نظر