صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۳ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس انجمن نورویورولوژی ایران:

«ناتوانی جنسی» و «عدم کنترل ادرار» در بیماران دیابتیک قابل درمان شد

رئیس انجمن نورویورولوژی ایران با اشاره به اینکه دیابت می‌تواند منجر به کاهش تمایل جنسی و عدم کنترل ادرار در بیماران شود، بیان کرد: امروزه به کمک روش‌های نوین این عوارض در بیماران دیابتیک قابل درمان شد.
کد خبر : 278868

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر مهری مهراد در ارتباط با روش جدید درمان عوارض دیابت، اظهار کرد: دیابت بیماری است که روی سیستم عصبی، عروقی و غدد درون ریز تاثیر می‌گذارد. در این بیماری علاوه بر اینکه قند خون بیماران افزایش می‌یابد عصب‌ها و عروق محیطی آنها نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد لذا فرد دچار نوروپاتی می‌شود که این مساله یک مشکل شایع در بیماران دیابتی به شمار می‌رود.


عوارض دیابت


رئیس انجمن نورویورولوژی ایران با بیان اینکه در بیماران نوروپاتی اندام انتهایی دچار مشکل می‌شود، افزود: بیماری دیابت، عوارض اورولوژی، مشکلات چشمی و فشار خون بالا را برای بیماران به همراه دارد. از جمله مشکلات اورولوژیک این بیماران می‌توان به نارسایی کلیه، مشکلات جنسی، عفونت‌های ادراری، بی‌اختیاری ادرار و عدم تخلیه کامل ادرار اشاره کرد.


مهراد بیان کرد: بیماران دچار دیابت باید دفع پروتئین ۲۴ ساعته خود را توسط پزشک نفرولوژی بررسی کنند تا از نارسایی کلیه و تشدید این بیماری در آنها پیشگیری شود.


وی در مورد مشکلات جنسی بیماران مبتلا به دیابت، گفت: این افراد روند نرمال جنسی ندارند و توانایی جنسی این افراد بسیار کاهش م‌ یابد به طوری که یک جوان ۳۵ ساله مبتلا به دیابت که تشکیل زندگی مشترک داده ممکن است به دلیل بیماری‌اش وضعیت جنسی مناسبی برای شروع زندگی نداشته باشد. دارو درمانی نیز نمی‌تواند چندان در رفع مشکل این بیماران موثر واقع شود چرا که مشکل آنها عروقی بوده و مرتبط با عصب محیطی است.


ناتوانی جنسی در بیماران دیابتیک


رئیس انجمن نورویورولوژی ایران با بیان اینکه اخیرا روش جدیدی برای کمک به این بیماران رایج شده است، بیان کرد: می‌توان با استفاده از روش P–shot که نوعی prp است، خون فرد را با سرنگ گرفته و هورمون‌های رشد به آن اضافه و سپس به خود فرد تزریق کرد تا عروق ناحیه جنسی بتواند سلول سازی کند.


مهراد به مشکل بی‌اختیاری ادرار و عفونت ادراری در بیماران دیابتی اشاره کرد و گفت: فرد مبتلا به دیابت مثانه نرمالی ندارد و می‌توان گفت متاسفانه مثانه آن‌ها فلج است بنابراین هنگامی که مثانه بیمار پر شود تخلیه کامل ادرار انجام نمی‌گیرد و این مساله عفونت ادراری و بی‌اختیاری‌های ادراری را برای فرد به همراه دارد چرا که فرد دچار نوروپاتی مثانه بوده و توانایی تخلیه کامل آن را ندارد.


وی خاطرنشان کرد: امروزه با روش تزریقی می‌‌توان این مشکل را برطرف کرد. در انجمن دیابت تهران این شیوه درمانی آغاز شده است.


انتهای پیام/

برچسب ها: دیابت
ارسال نظر