صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷

ضرورت خروج کتاب و کتابخوانی از قالب شعاری

علی‌رضا خمسه با حضور در برنامه‌ کتابخوانی فرهنگسرای کتاب نمایشگاه کتاب تهران بر ضرورت خروج مقوله‌ کتاب و کتابخوانی از قالب شعار و برنامه‌های نمادین و محدود زمانی تاکید کرد و خواستار انس و دوستی بیشتر جامعه با کتاب شد.
کد خبر : 278603

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از ستاد خبری و رسانه‌ای سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، علی‌رضا خمسه، کمدین پیشکسوت سینما و تلویزیون والدین را الگوی نسل بعد در ایجاد و نهادینه کردن عادات دانست و افزود: اگر مادری کتاب به دست نگیرد نمی‌شود از فرزند او انتظار کتابخوانی را داشت.


وی که در فرهنگسرای کتاب حضور پیدا کرده بود، در ادامه با اشاره به مضمون شعری از فردوسی تاکید کرد: جامعه‌ سالم باید در کنار پرورش و توجه به جان؛ خردورزی و اندیشه را نیز مورد توجه قرار دهد.


وی با بیان اینکه جامعه‌ کتابخوان به طور حتم مشکلات کمتری خواهد داشت، بر نقش جدی کتاب در بهبود شرایط فرهنگی و حتی اجتماعی جامعه تاکید کرد.


خمسه در ادامه به معرفی سه کتاب خود با عناوین «فرق کمدی با طنز در تلویزیون»، «کمدی در آثار تلویزیونی کودک» و «آموزش پانتومیم» پرداخت و انگیزه‌ نگارش کتاب «فرق کمدی با طنز در تلویزیون» را از دغدغه‌های چند دهه فعالیت خود در بخش کمدی عنوان کرد و افزود: مخاطب اصلی این کتاب مدیران صدا و سیما هستند که همیشه از واژه‌ «طنز» به جای عبارت و مفهوم درست «کمدی» استفاده می‌کنند.


وی افزود: این کتاب توسط مرکز پژوهش‌های صدا و سیما به چاپ رسیده است ولی امیدوارم از شکل انحصاری و محدود خارج شده و به چاپ انبوه برسد تا در دسترس عموم علاقه‌مندان قرار گیرد.


سی‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «نه به کتاب نخواندن» از تاریخ 12 تا 22 اردیبهشت ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر