صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۶ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۷

کلاف سردرگم مجوز «تادا» هنوز باز نشده است

معاون فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری درباره وضعیت مجوز اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران گفت: مجوز این اتحادیه هنوز به قطعیت نرسیده است.
کد خبر : 278397

دکتر غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره سرنوشت مجوز به اتحادیه «تادا» گفت: مجوز این اتحادیه دانشجویی هنوز قطعی نشده است.


وی ادامه داد: اعطای مجوز به اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران هنوز به قطعیت نرسیده ولی در دست بررسی است.


به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، تادا مخفف «تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران» مجموعه‌ای از تشکل‌های دانشجویی با رویکرد اصلاح‌طلبی هستند که فرآیند اخد مجوز اتحادیه آنان با حواشی بسیاری همراه شده است.


پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته و در بحبوحه ایام انتخاب وزرای دولت دوازدهم، 10مرداد به یکباره اعلام شد که در ششمین جلسه هیات مرکزی مشترک نظارت بر تشکل‌های اسلامی دانشگاهیان، تقاضای تشکیل «اتحادیه تشکل‌های اسلامی دانشجویان ایران (تادا)» با رای اکثریت اعضا مورد تصویب قرار گرفت.


کمتر از یک روز پس از گذشت انتشار این خبر در سایت وزارت علوم، قائم‌مقام معاونت فرهنگی- سیاسی نهاد رهبری در دانشگاه‌ها ضمن تکذیب خبر منتشره در بیان جزئیاتی از جلسه هیات نظارت مرکزی مشترک، تاکید کرد که جلسه اخیر هیات نظارت مرکزی مشترک بدون دستیابی به هرگونه مصوبه و رای‌گیری پایان پذیرفته است. این موضوع در نامه‌ای رسمی توسط نهاد رهبری به وزیر علوم نیز مورد تاکید قرار گرفت.


رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی نیز در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در گفت‌وگو با خبرنگار آنا گفت که معتقد است تشکل دانشجویی «تادا» در دوره جدید وزارت علوم دوباره بررسی شود.


پس از این کشمکش‌های رسانه‌ای، رئیس جمهور در مراسم گرامیداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون مطالبه تشکیل «تادا» که توسط دبیر انجمن اسلامی پیرو خط امام دانشگاه سیستان و بلوچستان مطرح شد، گفت: در مورد اتحادیه‌ای که شما طلب کردید از وزرا سوال کردم، وزرا گفتند در جلسه ما رای دادیم و یک نفر رای نداده است، من به آقای غلامی تأکید کردم اتحادیه «تادا» سریعتر شکل بگیرد.


غفاری، معاون فرهنگی وزارت علوم در روز 29 آذر سال گذشته نیز درباره آخرین وضعیت اتحادیه تادا به خبرنگار آنا گفته بود: شکل گیری تادا در دست بررسی است. یک مراحلی را طی کرده است اما مراحلی را هم پیش رو دارد که که در حال پیگیری است. برخی از اقدامات لازم برای راه‌اندازی این اتحادیه در وزارت علوم انجام شده است و بخش مهم دیگری نیز باقی مانده که در تلاش هستیم با نهاد رهبری موارد را با تفاهم و گفت‌گو برطرف سازیم و امیدواریم اساسنامه این اتحادیه به زودی تصویب شود.



انتهای پیام/

ارسال نظر