صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۱۴ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۷

تصمیم گیری شورای فنی در مورد غایبین کشتی آزاد؛ رضا یزدانی به تشک باز می گردد؟

مربی تیم کشتی آزاد در مورد عدم حضور رضا یزدانی در تیم ملی گفت: یزدانی تمایل داشت بعد از پایان مصدومیتش در مسابقات انتخابی شرکت کند، حالا اگر از این کار منصرف شده است شورای فنی در مورد او تصمیم گیری می کند.
کد خبر : 278355

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا، مرحله اول رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در رقابت‌های آسیایی جاکارتا و جهانی بوداپست اواخر فرودین ماه برگزار شد که البته 2 غایب سرشناس داشت؛ رضا یزدانی و مسعود اسماعیل‌پور. اسماعیل‌پور یک هفته‌ مانده به مسابقات انتخابی تیم‌ ‌ملی از ناحیه مچ دست دچار ضرب‌خوردگی شدید شد و نیاز به جراحی داشت.


رضا یزدانی هم کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد ایران در فاصله چندماه مانده به المپیک ریو از ناحیه آشیل پا دچار مصدومیت شد و دو سالی است از میادین دور بود. او بعد از پایان دوره نقاهت تصمیم گرفت دوباره به تیم ملی برگردد و در انتخابی شرکت کند اما در زمان برگزاری مرحله اول به دلیل فوت مادربزرگش نتوانست در این مرحله شرکت کند.


یزدانی مصمم بود دوباره به کشتی برگردد و دوران مصدومیتش را هم به پایان رسانده بود اما روز گذشته طبق اعلام فدراسیون مبنی بر اینکه افرادی که به دلیل مصدومیت و داشتن گواهی پزشکی نمی‌خواهند در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی شرکت کنند باید مدارک پزشکی خود را ارایه دهند خبر می رسد که او هم یکی از غایبان مرحله انتخابی تیم ملی است. کاپیتان تیم ملی کشتی آزاد به همراه اسماعیل پور و کمیل قاسمی که هر کدام از چهره های شاخص کشتی آزاد هستند در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی حضور نخواهند داشت.


محمد طلایی مربی تیم ملی کشتی آزاد در گفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا درباره وضعیت تیم ملی کشتی آزاد گفت: انتخابی تیم ملی 20 و 21 اردیبهشت ماه برگزار می شود تا تکلیف نفرات نهایی برای مسابقات جاکارتا مشخص شود. در حال حاضر هم همه ملی پوشان در حال تمرین هستند تا این چند روز مانده به مسابقات در شرایط خوبی به سر ببرند و به آمادگی لازم برسند.


او در مورد غیبت چهره های شاخص تیم ملی کشتی آزاد همچون یزدانی و کمیل قاسمی و اسماعیل پور گفت: تصمیم گیری در مورد این سه نفر برعهده شورای فنی است و ما دخالتی در رابطه با آن نخواهیم داشت. طبق اعلام فدراسیون کسانی که مدرک پزشکی دارند باید مدارک خود را ارائه دهند تا توسط پزشک معتمد فدراسیون معاینه و مصدومیتشان و غیبتشان در انتخابی مورد تایید قرار بگیرد که اسماعیل پور و کمیل قاسمی دچار مصدومیت هستند و باید مدارک هایشان را ارائه بدهند اما رضا یزدانی خودش پیگیر بود که در انتخابی تیم ملی شرکت کند و دوران مصدومیتش به پایان رسیده است.


وی ادامه داد: یزدانی خودش مدارک پزشکی و درخواستش را برای حضور در انتخابی تیم ملی به هیات استان مازندران ارائه داده بود و اعضای شورای فنی هم با بررسی درخواست او موافقتشان را برای حضور او در انتخابی اعلام کرده بودند و نمی دانم حالا چه تصمیمی قرار است بگیرد. به هر روی او خودش با پایان مصدومیتش تمایل به بازگشت داشته است و حالا شورای فنی هم در مورد حضور این سه نفر تصمیم‌گیری می کند.


طلایی در پاسخ‌ انتقادها مبنی بر عدم پشتوانه سازی در تیم ملی کشتی آزاد گفت: این سه کشتی گیر از سال گذشته در ترکیب تیم نبودند و ما هم جوانان را جایگزین آنها کردیم.همین نفرات خودشان کلی زمان برد تا قهرمان شوند، الان حسن رحیمی پس از آن مصدومیت نتوانست به تشک بگردد و رضا اطری جایگزین او شد و اتفاقا در همین یک سالی که در تیم ملی بود عملکرد خوبی داشت، توانست در آسیایی و جهانی شرکت کند و در مرحله اول انتخابی تیم ملی هم اول شد.امسال هم نسبت به پارسال خیلی پیشرفت کرد.


وی ادامه داد: جایگزین رضا یزدانی در وزن 97 کیلوگرم هم مجتبی گلیج که در رقابت های کشتی زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان به مدال طلا رسید و قهرمان شد، امیر احمدی هم یکی دیگر از کشتی گیران است؛ در وزن کمیل قاسمی هم کشتی‌گیران جوانی جایگزین کردیم که همگی در روز انتخابی به میدان می روند تا نفرات نهایی مشخص شود.پشتوانه سازی از سال گذشته در تیم ملی کشتی آزاد در حال انجام است و به هر حال باید زمان داد تا این کشتی گیران رشد کنند همانطور که این قهرمانان که الان در تیم ملی حضور ندارند به آن فرصت داده شد تا شناخته شوند مابقی هم همین شرایط را دارند، حالا گاهی شرایطی پیش می آید که کشتی گیر در همان ابتدای کارش عملکرد قابل قبولی نشان می دهد که او استثناست اما مابقی کشتی گیران را باید به آنها فرصت داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر