صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت در گفت‌و‌گو با آنا

آمادگی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرایی کردن پروژه‌های کارآمد دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت‌های خوب دانشگاه آزاد اسلامی گفت: وزارت صنعت و معدن می‌تواند برای فعالیت‌های پژوهشی و علمی از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کند.
کد خبر : 27764

دکتر علی اصغر توفیق، در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره تمایل وزارت صنعت و معدن برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با توجه به اینکه اکثر دانشگاه‌ها به ارتباط و همکاری با بخش صنعت و معدن تمایل دارند، وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز با ارزیابی حجم دانشگاه‌ها، نوع فعالیت و بزرگی آنها، دانشگاه‌هایی را برای همکاری انتخاب می‌کند که دانشگاه آزاد یکی از این دانشگاه‌ها بود.


معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت و معدن با اشاره به امضای تفاهم نامه‌ اختصاصی با برخی دانشگا‌ه‌ها بیان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با زمینه‌ علمی که دارد می‌تواند همکاری گسترده‌ای را در حجم بزرگی از فعالیت‌های عملی با وزارت صنعت و معدن داشته باشد. البته وزارت صنعت و معدن به صورت موضوعی با دانشگاه‌های دیگر درباره مسائل خاص از جمله خودروهای هیبریدی نیز تفاهم نامه امضا کرده که به گستردگی این تفاهم نامه نبوده است.


توفیق با اشاره به تفاهم نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با وزارت علوم ادامه داد: تفاهم نامه بین دو وزارتخانه شامل تمام دانشگاه‌های کشور می‌شود، اما چون دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دانشگاه‌های دیگر، از حجم بیشتری از دانشجویان،‌ اساتید و امکانات برخوردار است، قرار شد یک تفاهم نامه اختصاصی با وزارت صنعت و معدن داشته باشد.


وی درباره خدماتی که دانشگاه آزاد و وزارت صنعت و معدن در این تفاهم نامه به یکدیگر ارائه می‌کنند عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های خوبی که دانشگاه آزاد دارد، خدمات بسیاری را می‌تواند به حوزه صنعت ارائه کند؛ از جمله اجرایی کردن پروژه‌های دانشجویی کارآمد و استفاده از کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های دانشگاه توسط حوزه صنعت که برای فعالیت‌های پژوهشی و آموزشی مناسب است.


معاون آموزش وزارت صنعت در ادامه افزود: دانشگاه آزاد برای تجاری سازی طرح‌هایش می‌تواند از امکانات وزارت صنعت استفاده کند. راه اندازی شهرک‌های فناوری براساس ضوابط از جمله این همکاری‌هاست، همچنین این فعالیت‌ها موجب توسعه فعالیت‌های دانشگاه در بحث‌های تجاری سازی نیز هست.


توفیق در پایان خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه‌های تخصصی بین دانشگاه آزاد اسلامی و وزارت صنعت و معدن و تجارت، بند به بند تفاهم نامه به مرحله اجرا در‌می‌آید که دستاوردهای خوبی را برای هر دو طرف به همراه دارد.


انتهای پیام/

ارسال نظر