صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۷ - ۲۱ تير ۱۳۹۴
رییس جهاد دانشگاهی تشریح کرد

اراده ملی، لازمه شکل گیری نظام ملی نوآوری

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: توسعه و پیشرفت کشور، حاصل برنامه ریزی جامع و دراز مدتی است که با هماهنگ عمل کردن نهادهای مرتیط در ارتباط است.
کد خبر : 27743

به گزارش خبرگزاری آنا، دکتر حمید رضا طیبی با اشاره به تولید علم در نظام ملی نوآوری گفت: نظام ملی نوآوری یعنی سیاست گذاری در تولید علم و تبدیل آن به فناوری و تبدیل فناوری به نوآوری و در نتیجه محصولی که پایه اقتصادی ما را تشکیل می دهد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برای تدوین نظام ملی نوآوری باید اراده ملی در کشور شکل بگیرد تا با استفاده از اراده ملی بتوانیم اقتصاد کشور را که متکی بر فروش نفت و سایر منایع طبیعی است را به اقتصاد تولیدی که متکی بر علم و فناوری است، سوق دهیم.


وی در ادامه به علل شکل نگرفتن اراده ملی در کشور اشاره کرد و افزود: سیاست زده بودن بیش از حد کشور از جمله عوامل شکل نگرفتن اراده ملی در خصوص نظام ملی نوآوری است.


طیبی ادامه داد: فرقی نمی کند که چه دولتی سکان‌دار ایران است، هر دولتی که سر کار می آید سیاسیونی مخالف دولت هستنند که با فشار آوردن به دولت می خواهند در کوتاه مدت به شعارهایی که داده است جامه عمل بپوشاند و مشکلات مردم را در اسرع وقت مرتفع سازد.


عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین خاطر نشان کرد: توسعه و پیشرفت کشور، حاصل برنامه ریزی جامع و دراز مدتی است که با هماهنگ عمل کردن نهادهای مرتبط، در ارتباط است تا با گردش های سیاسی برنامه ریزی ها بدون تغییر پابرجا بماند.


دکتر طیبی در پایان ضمن تاکید بر وفاق ملی بین سیاسیون در جهت پیشرفت کشور گفت: بین سیاسیون باید وفاق ملی در جهت پیشرفت کشور و پیشرفت اقتصاد دانش بنیان شکل بگیرد تا با وجود همه سختی هایی که در جهت فرهنگ سازی وجود دارد، همه متعهد به اجرای برنامه ریزی های انجام شده، شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر