صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۲۵ - ۲۰ تير ۱۳۹۴
در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی

چهره ماندگار عرصه علوم پزشکی: ریشه بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی دور شدن از قرآن است

فروغ طاهری، زهرا ابوترابی و حمیده اسماعیلی، برگزیدگان عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران پس از کسب موفقیت در سطح مسابقات استانی، به مرحله مسابقات کشوری قرآن و عترت راه یافتند.
کد خبر : 27649

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران با حضور در مراسم تجلیل از فعالان قرآنی و فرهنگی با تاکید بر اهمیت پیروی از تعالیم انسان‌ساز کتاب قرآن در زندگی جوانان تصریح کرد: ریشه بسیاری از آسیب‌ها و معضلات اجتماعی فاصله گرفتن و دور شدن از مفاهیم قرآن است.


دکتر سید محمود طباطبائی با توجه به اهمیت و ارزش حضور جامعه دانشگاهی اعم از استادان عضو هیئت علمی و جوانان دانشجو در عرصه مسابقات استانی و کشوری حفظ و قرائت قرآن کریم گفت: در دنیای امروز نیاز جوانان به آموزه‌های دینی و قرآنی بیش از گذشته است.


وی با تقسیر پنج آیه اول سوره بقره اظهار کرد: برای معرفی قرآن هیچ بیان و منطقی زیباتر از خود قرآن نیست و کسانی که با قرآن مأنوس هستند به میزانی که آموزه‌ها و دستورهای قرآن را در زندگی به کار بندد، در زندگی فردی و اجتماعی خود موفقیت کسب خواهند کرد اما هر اندازه از قرآن فاصله بگیرند، دچار خسارت و ضرر خواهند شد.


سرپرست واحد علوم پزشکی تهران با بیان اینکه از حدود 6 هزار آیه قرآن تقریباٌ پانصد آیه راجع به مسائل شرعی و فقهی است و بقیه آیات این کتاب مقدس برای بهتر زیستن و دستور زندگی برای همه نسل‌های بشریت در زمان حال و آینده است تاکید کرد: قرآن چیزی جز کتاب هدایت در زندگی انسانها نیست، ولی در شرایط فعلی این کتاب الهی به یک سمبل و نمادی برای تبرک منازل تبدیل شده است و به جای آنکه آیات آن را با گوش جان بخوانیم و از دستورات آن پیروی کنیم، در کنج قفسه‌های رفیع کتابخانه قرار می‌دهیم، در حالی که اگر هریک از ما در هر مقام و نقشی که در دانشگاه به عنوان استاد، دانشجو و یا کارمند به عهده داریم، قرآن مجید را مبنا و ملاک اعمال و کردار خود قرار دهیم، هیچ سوال و پرسشی نیست که قرآن برای آن جواب نداشته باشد. پس تربیت انسانهای قرآنی کلید حل بحران و برون رفت از این‌همه معضل فقر، بیچارگی، فساد، اعتیاد و سایر اسیب‌های اجتماعی است. باید به آن به عنوان کتاب زندگی و یک مجموعه کامل درس‌های انسان‌سازی نگاه کرد.


معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران نیز با تفسیر«حدیث ثقلین» به شان و منزلت قرآن و عترت در زندگی مسلمانان پرداخت.


دکتر میرمسعود فاطمی اظهار کرد: در این حدیث که که از معتبرترین اخبار نزد علمای همه مذاهب اسلامی است و شیعیان آن را از دلایل امامت و خلافت بلافصل امیرالمؤمنین علی بن ابی‌طالب (ع) می‌شمارند، گفته شده است: پیامبر اکرم وصیتی همیشگی و ماندگار به این مضمون فرموده‌اند که من دو چیز نفیس و وزین و گرانبها در میان شما باقی می‌گذارم که این دو چیز اول کتاب خدا و دوم عترت است و این دو هرگز از همدیگر جدا نمی‌شوند و امت من مادامی که به این دو تمسک بجویند گمراه نمی‌شوند.


وی سپس با ارائه گزارشی به موفقیت دانشجویان و استادان واحد علوم پزشکی در راهیابی با توجه به مسابقات استانی و کشوری در زمینه حفظ آیات و مفاهیم قرآنی، گفت: قدم‌های موثری از سوی حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی اجتماعی در زمینه تقویت و گسترش فعالیت‌های کانون قرآن و عترت برداشته شده است که برگزاری این مسابقات و تشویق و انتخاب برگزیدگان یکی از مصادیق بارز آن است.


رحیم طیاریه مدیر امور فرهنگی و مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه علوم پزشکی واحد تهران هم با بیان اینکه این مراسم به منظور تقدیر و تجلیل از برگزیدگان بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت و فعالان فرهنگی و قرآنی برگزار شده بود اظهار کرد: در این مراسم از تعداد 35 نفر از برگزیدگان قرآنی در بخش کتبی ودر رشته‌های زندگانی پیامبر اکرم(ص)، زندگانی چهارده معصوم(ع)، نهج‌البلاغه، نماز، احکام، ادعیه و زیارت، تفسیر و ترجمه قرآن و همچنین 28 نفر در بخش شفاهی و در رشته‌های ترتیل، تحقیق، حفظ و اذان تقدیر و تجلیل به عمل آمد.


این مراسم امروز شنبه 20 تیر سال 94 جمعی از اعضاء هیئت رئیسه، دانشجویان، کارکنان و استادان عضو هیئت علمی در سالن اجتماعات این واحد دانشگاهی برگزار شد .


از میان استادان شرکت‌کننده فروغ طاهری، زهرا ابوترابی و حمیده اسماعیلی پس از کسب موفقیت در سطح مسابقات استانی به مرحله مسابقات کشوری راه یافتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر