صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۱ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
با حضور سرپرست معاونت صنایع‌دستی؛

نمایشگاه صنایع‌دستی شیشه در محل گالری ملی صنایع‌دستی افتتاح شد

نمایشگاه صنایع‌دستی شیشه امروز (شنبه 8 اردیبهشت) با حضور پویا محمودیان؛ سرپرست معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی در محل گالری ملی صنایع‌دستی در مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد افتتاح شد.
کد خبر : 276248

به‌گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری آنا از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، نمایشگاه صنایع‌دستی شیشه که تا 18 اردیبهشت ادامه دارد، 140 اثر از 16 هنرمند شیشه‌گر استان تهران به نمایش گذاشته شده است.


پویا محمودیان؛ سرپرست معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه، برپایی نمایشگاه‌ها را گام عملی برای حمایت هرچه بیشتر هنرمندان ذکر کرد که باعث هرچه بیشتر دیدن شدن آثار هنرمندان رشته‌های مختلف می‌شود.


وی سپس در جلسه‌ای با تعدای از فعالان بخش خصوصی و انجمن صنفی شیشه استان تهران به بررسی موضوعات مرتبط با تولید، توزیع و صادرات این رشته پراخت.


محمودیان در این جلسه گفت: در مراسم افتتاحیه رویداد «تبریز 2018» هدیه‌ای که به رئیس‌جمهوری در این مراسم اهدا شد، صنایع‌دستی شیشه بود که نشان‌دهنده اهمیت این رشته از صنایع‌دستی است و این اثر هنری مورد توجه رئیس‌جمهوری قرار گرفت.


وی افزود: در قانون حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی که اسفندماه سال گذشته در مجلس به تصویب رسید، تشکیل یک صندوق برای حمایت از صنوف صنایع‌دستی دیده شده است که می‌توان از محل این صندوق حمایت‌هایی را از تشکل‌های صنایع‌دستی به عمل آورد.


محمودیان با بیان این که معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آماده هرگونه حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی است، بیان کرد: در این میان از هنرمندان صنایع‌دستی شیشه به‌طور جدی حمایت خواهیم کرد.


وی از طراحی به‌عنوان یک موضوع مهم در تولید صنایع‌دستی شیشه نام برد و تاکید کرد: طراحی زیبا می‌تواند به افزایش فروش و صادرات این آثار کمک کند.


سرپرست معاونت صنایع‌دستی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ادامه داد: به‌منظور حمایت هرچه بیشتر از هنرمندان صنایع‌دستی خصوصا صنایع‌دستی شیشه راهکارهای مختلفی را مد نظر داریم که طراحی و ایجاد خانه ایرانی و نیز تزیین لابی برج‌های مسکونی با صنایع‌دستی دو راهکاری است که از سوی این معاونت دنبال می‌شود.


محمودیان در بخش دیگری از صحبت‌های خود افزود: از آنجایی که فروش برای معاونت صنایع‌دستی در اولویت بوده و است، این موضوع به طور جدی از سوی معاونت صنایع‌دستی پیگیری می‌شود که حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی و محیط‌های جدید مانند برپایی نمایشگاه در سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها نمونه‌ای از این اقدامات است.


انتهای پیام/

ارسال نظر