صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۵۴ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
فریبرز عسگری :

انتخابی تیم ملی براساس شایسته سالاری بود/ جلسه مثبت فدراسیون با هادی ساعی

سرمربی تیم‌ملی تکواندو گفت: فدراسیون با هادی ساعی وارد مذاکره شده و فکر می‌کنم جلسات هم مثبت بوده است اما نتیجه آن هنوز اعلام نشده‌است.
کد خبر : 275758

فریبرز عسگری سرمربی تیم‌ملی تکواندوی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری آنا درباره انتخابی تیم‌ملی و انتخاب 6 تکواندوکار برای حضور در مسابقات قهرمانی‌‌‌آسیا گفت: همانطور که قول داده بودیم رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی در سه مرحله با شفافیت کامل برگزار شد تا بهترینی های تکواندو ایران را برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب کنیم.‌ همه چیز بر اساس شایسته سالاری صورت گرفت و تکواندوکارانی که از همه نظر آماده بودند و پیروز میدان شده بودند پس از پایان انتخابی به عنوان نماینده ایران در مسابقات قهرمانی آسیا انتخاب شدند.


وی ادامه داد: در انتخابی تیم‌ملی ما امسال یک پدیده داشتیم و آن هم امیر بخشی بود. او آبان‌ماه سال 95 در رقابت‌های قهرمانی جهان موفق به کسب مدال طلا شد و در حالی که 18 سال سن دارد توانست دو تکواندو بزرگسال ما( میرهاشم حسینی و ابولفضل یعقوبی )‌را شکست دهد و لباس تیم‌ملی را بر تن کند.


عسگری در مورد عملکرد میرهاشم حسینی و ابوالفضل یعقوبی در مسابقات انتخابی گفت: متاسفانه این دو نفر نتوانستند عملکرد خوبی داشته باشند. اما آنها از سرمایه های تکواندوی ایران هستند به همین دلیل من چند روزی به آنها استراحت دادم تا با توان بیشتر به اردوی تیم ملی برگردند.به آنها گفتم باید آمادگی خود را بالا ببرند و در مسابقات حضور پیدا کنند تا دوباره در ترکیب تیم قرار بگیرند.‌البته متاسفانه یعقوبی از نظر بدنی دچار مشکل است. او یک بیماری گوارشی دارد و هم اکنون هم تحت درمان است.او روزانه مجبور است مقدار زیادی آنتی بیوتیک مصرف کند از همین روی گاهی در تمرینات خیلی خوب است و گاهی خیلی بد ظاهر می شود. هم اکنون تحت نظر پزشکان است و باخت هایی که در این چندوقت داشت به خاطر همین مشکل جسمانی‌اش بود.


سرمربی تیم ملی در پاسخ به اینکه از عملکرد تکواندوکاران در انتخابی تیم ملی راضی بوده است یا خیر، عنوان کرد: خدا را شکر ما خیلی زود به شرایط خوب رسیدیم و اردوهای تیم ملی با کمترین مشکل در حال برگزاری است. در این مدت هم توانستیم حاشیه‌های تیم ملی را مدیریت کنیم تا تکواندو به روزهای اوجش برگردد. از همین رو شروع خوبی داشتیم و به اعتقاد من حتی تکواندوکارانی که در انتخابی شکست خوردند سربلند بودند و خوب کار کرده بودند. ما امیدواریم خیلی زودتر از حد تصور به روزهای خوب تکواندو ایران برگردیم.


عسگری درباره مسابقات جام فجر و جام باشگاه های آسیا گفت: به نظرم سطح‌ مسابقات خوب بود و از نظر کیفی رقابت‌ها قابل قبول بود البته باتوجه به اینکه این رقابت‌ها با مسابقات گرنداسلم چین و جام ریاست‌فدراسیون جهانی یونان همزمان شده بود برخی از تیم‌ها حضور پیدا نکردند بنابراین از نظر کمی شرایط خوب نبود اما از نظر کیفی واقعا به آن چه مورد نظر بودیم رسیدیم.


وی افزود: ما از دهم فرودین‌ماه اردوهای تیم‌ملی را شروع کردیم و در این مدت زمان کم با توجه به شرایط و وقت کمی که داشتیم درخواست تورنمنت خارجی نکردیم و بدون وقفه در اردوی تیم ملی بودیم خوشبختانه در مسابقات جام فجر هم با توجه به اینکه اصلا تعطیلی نداشتیم همه تکواندوکاران در آمادگی بودند و این مسابقات هم به نوعی یک انتخابی برای تکواندوکاران محسوب می‌شد از همین روی همه تلاش کردند تا بهترین نتیجه را کسب کنند. ما امسال دو رویداد مهم مسابقات قهرمانی آسیا و بازی‌های آسیایی جاکارتا را پیش رو داریم و از همین در تلاش هستیم که مرحله به مرحله بازیکنان را برای این دو مسابقه آماده کنیم.برای حضور در جام فجر و جام باشگاه‌های آسیا هم ما یه لحظه فرصت را از دست ندادیم و به مدام تلاش کردیم.


عسگری همچنین در مورد عملکرد تکواندوکاران در مسابقات جام فجر و باشگاه‌های آسیا توضیح داد و گفت: با توجه به اینکه این مسابقات انتخابی تیم‌ملی محسوب می‌شد همه تکواندوکاران در تلاش بودند که بهترین عملکردشان را نشان بدهند، ما برای مسابقات قهرمانی آسیا انتخابی برگزار کردیم و نفرات اعزامی انتخاب شدند. بعد از آن برای مسابقات بازی‌های آسیایی دوباره انتخابی برگزار می کنیم تا بهترین‌ها به این رقابت‌ها اعزام شوند. طبق برنامه‌ریزی هایی که ما داشتیم حتی در مرحله اول گرندپری هم شرکت نکردیم چرا که اعتقاد داریم که باید در مسابقه‌ای شرکت کنیم که شانس مدال‌آوری بالا باشد. وقتی تکواندوکار ما هنوز به مرحله آمادگی صد در صد نرسیده است اعزامش به مسابقات کار درستی نیست.‌در سال گذشته تیم ملی‌ مسابقات گرندپری زیادی اعزام شد اما در نهایت تعداد مدال‌هایی که به دست آمد آن چنان راضی‌کننده نبود. از همین روی ما تصمیم‌ گرفتیم تکواندوکاران را با آمادگی به مسابقات اعزام کنیم.


سرمربی تیم‌ملی تکواندو درباره کاهش سهمیه تکواندو ایران‌ در مسابقات جاکارتا گفت: سهمیه ایران در بازی‌های آسیایی در 5 وزن است و غیر از اوزان المپیکی وزن 63 کیلوگرم هم می‌توانیم به سهمیه‌ها اضافه‌ کنیم.‌در کل بازی‌های آسیایی برای همه کشورها مهم است و المپیک آسیایی محسوب می‌شود و از همین روی کار سختی داریم و امیدوارم بتوانیم بهترین‌ها را برای این مسابقات انتخاب کنیم.


وی در پایان به حضور هادی ساعی به عنوان مدیر تیم‌های ملی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه فدراسیون با ساعی وارد مذاکره شده و فکر می‌کنم جلسات هم مثبت بوده و باید دید در نهایت چه نتیجه‌ای گرفته می شود. ساعی یکی از بزرگان تکواندوی ایران است و حضور او در تیم ملی در آستانه بازی های آسیای خیلی موثر خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر