صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۸ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
معاون آخوندی:

هزینه حمل کالا از ایران ۳ برابر مسیر کانال سوئز است

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: هزینه حمل کالا از مسیر ایران ۳ برابر هزینه حمل کالا از مسیر کانال سوئز است.
کد خبر : 275736

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، مهرداد تقی‌زاده در جلسه کمیته سیاستگذاری و نظارت برگزاری اجلاس وزرای کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب اظهار کرد: در حال حاضر زمان سیر کالا از مسیر سنتی کانال سوئز در مقایسه با مسیر عبوری از کشور ایران حدود دو برابر اما هزینه‌های حمل کالا از این مسیرها نشان‌دهنده 3 برابر بودن هزینه حمل از مسیر ایران است.


وی ادامه داد‌: پیش‌بینی می‌شود با اصلاح فرایندها و انجام اقداماتی همچون تعدیل عوارض حمل‌ونقلی، استانداردسازی تعرفه‌های ریلی و... می‌توان این هزینه را تا حد قابل قبولی در راستای افزایش توجیه‌پذیری مسیر ایران کاهش داد.


وی خاطرنشان کرد: اقدامات لازم جهت بارگذاری اطلاعات کریدور در وب‌سایت جدید کریدور شمال جنوب به آدرس www.instcorridor.com در دستور کار دبیرخانه کریدور قرار دارد.


امین ترفع مدیر کریدورهای بین‌المللی حمل‌ونقل نیز در این جلسه گفت: با توجه به توسعه مناسبات سیاسی و اقتصادی فی‌مابین کشورهای همسایه از جمله ازبکستان و افغانستان و همچنین معرفی کریدورهای رقیب، به نظر می‌رسد برگزاری اجلاس وزرای شمال-جنوب می‌تواند سهم مهمی در نقش‌آفرینی ایران در منطقه ایفا کند.


وی افزود: تغییر نگرش به کریدورهای حمل‌ونقلی و لزوم انجام اقداماتی همچون تسهیل روادید، ایجاد پنجره واحد گمرکی، توسعه صنعت گردشگری و افزایش همکاری‌های ریلی و جاده‌ای با سایر کشورها مبنای شکل‌گیری کریدورهای توسعه‌ای و تجاری جایگزین کریدورهای صرفاً حمل‌ونقلی به‌حساب می‌آید.


وی با معرفی پروژه‌های گمرکی، تجاری و حمل‌ونقلی پیش از برگزاری اجلاس وزرا، ضرورت انجام هر یک از آن‌ها و پیشنهاد تشکیل 6 6 کارگروه اجرایی تجاری و گمرکی، اصلاح فرایندها، مشوق‌های سرمایه‌گذاری لجستیکی، دبیرخانه کریدور و تهیه اسناد،دیپلماسی و رسانه و تشریفات جهت پیگیری موضوعات مطرح شد.





انتهای پیام/

برچسب ها: ایران
ارسال نظر