صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۳۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷
حمیدرضا بی‌‏تقصیر*

واگویه‏‌های رزمنده فعال در عرصه جنگ نرم

کد خبر : 275572

هنوز در کلامش ارادت به آرمان‏‌های امام راحل مشهود است. هنوز در نگاهش عشق به ولایت متجلی است. دلسوخته نظام است. جانبازی است بی‌‏ادعا که هنوز بر سر عهد و پیمان خود در حمایت از نظام پابرجاست. تعلق خاطر خاصی به ایران اسلامی دارد. معتقد است مدیریت جهادی نیاز امروز جامعه ماست. تاکید دارد که باید خادم مردم خوب کشور بود. از پُست و مقام فرّار است و بی‌‏ریا و بی‌‏ادعا حاضر به خدمت در عرصه‏ های کار و تلاش است.


معتقد است؛ جنگ امروز ما با دشمن، جنگ فرهنگی است! حضور و ظهور و رشد داعش و القاعده و طالبان را نشانه ضعف فرهنگی کشورهای پیرامونی ایران می‏ داند و بر لزوم حفظ امنیت داخلی و اقتدار ایران در بُعد خارجی تاکید دارد.


جانباز است و درد انقلاب دارد. درد نظام دارد. خواهان توجه بیش از پیش من و ما به آرمان‏ های امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری دارد. خودش را مدیون انقلاب می ‏داند و از رشد کسانی که انقلاب را مدیون خود می ‏دانند وحشت دارد. از دید وی همه ما مدیون خون شهیدان و امام شهیدان هستیم. به باور وی جنگ تمام نشده است. ما هنوز هم در حال جنگ هستیم. شاید صدای شلیک تفنگ و انفجار خمپاره و موشک به گوش نرسد اما جنگ تمام نشده است. جنگ امروز ما با دشمن، جنگ فرهنگی یا همان جنگ نرم است و گلوله‏ های این جنگ خطرناک تر است.


یادش به خیر در دوران دفاع مقدس بچه ‏های جبهه و جنگ خالصانه و بی‏‌منت تلاش می ‏کردند و علاوه بر آنکه جانانه از آب و خاک و ناموس ما دفاع کردند با از خود گذشتگی و درایت، چرخ‏‌های اقتصادی و فرهنگی این مرز و بوم را نیز به‌خوبی به حرکت درآوردند، بچه‌‏های جبهه و جنگ چیزی برای خودشان نمی‏‌خواستند. به فکر پرکردن جیب‏‌های خودشان نبودند.


جانباز عزیز ما در واگویه‌‏هایش تاکید بر تبعیت از ولایت فقیه و حفظ اصول انقلاب اسلامی داشت. به باور او؛ فعالیت ‏های فرهنگی نوعی جهاد است. حمایت اصولی از نهادهای فرهنگی و فرهنگسازان دوستدار انقلاب ضروری است. تهاجم فرهنگی دشمن نسبت به ما افزایش یافته، باید با اقتدار بیشتری در عرصه فرهنگی ظاهر شویم.


به گفته وی نباید دلخوش حرکات ظاهری و سیاه کردن کاغذها شویم. باید در راه اشاعه ارزش ‏های انقلاب جدی باشیم. نسل فعلی و آتی باید با دستاوردهای نسل قبل از خود آشنا شوند. باید بهوش باشیم.


* مسئول روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشمر


انتهای پیام/

ارسال نظر