صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۴۵ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل:

روابط عمومی قوی‌ترین ابزار مدیریتی است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل گفت: روابط عمومی قوی‌ترین ابزار مدیریتی و مشاور امین سازمانی است.
کد خبر : 275248

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، اسحق رسولی در پنجمین جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌ واحدهای استان اردبیل اظهار کرد: «پشت میز، جایگاه کوتاهی برای تصمیم‌گیری مدیران است و مشکلات و مسائل همکاران قابل مشاهده نیست. انتظار این است که روابط عمومی وضعیت دانشگاه را مشاهده کرده و مشاور امین مدیریت باشد.»


رسولی ادامه داد: «توجه زیاد به این موضوع باعث می‌شود بستر سازنده در دانشگاه بوجود بیاید تا به اهداف دانشگاه سریع تر دست یافت که منجر به بهره‌وری در سرمایه انسانی شود؛ سرمایه انسانی بسیار مهم است ولی سرمایه اجتماعی مهم‌تر از آن است؛ مؤلفه های سرمایه اجتماعی آگاهی، مشارکت و اعتماد است.»


وی تأکید کرد: «سرمایه انسانی مهم‌تر از سرمایه پولی و مالی است و سرمایه اجتماعی است که برای دانشگاه منفعت اقتصادی دارد و روابط عمومی باید سرمایه اجتماعی را تقویت کند.»


رئیس شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان اردبیل وظیفه روابط عمومی را مدیریت افکار عمومی دانست و گفت: «حوزه ارتباطات ظریف ترین و پیچیده ترین بخش سیستم است و تنظیم آن در دست روابط عمومی است و انتظارها از روابط عمومی یک انتظار جامع است.»


رئیس واحد اردبیل بیان کرد: «اگر همدلی، مشارکت و اعتماد باشد، معجزه در سازمان رخ می‌دهد و در مقابل اگر اعتماد از بین رود و شکاف بوجود آید، سازمان آسیب می‌بیند و نگهبان این سرمایه اجتماعی، روابط عمومی است؛ در سازمان‌های بزرگ، قویترین مدیران فقط می‌توانند از 20 درصد ظرفیت کارکنان استفاده کنند و در دانشگاه آزاد اسلامی برای استفاده بهتر از این ظرفیت باید تغییر نگرش ایجاد شود و نقش روابط عمومی در این میان بسیار زیاد است.»


رسولی خطاب به مدیران و مسئولان روابط عمومی‌ها تصریح کرد: «کار رسانه‌ای و مدیریت رسانه در دست شما است. رسانه نمی‌تواند به مردم بگوید به چه فکر کنند ولی می‌تواند نگرش‌های مردم را جهت دهد؛ با تبیین اهداف توسط روابط عمومی، دغدغه‌های اصلی برای عموم مشخص می‌شود و در وضعیت کنونی دانشگاه، روابط عمومی می‌تواند بیشتر در حل مشکلات کمک کند.»



مدیرکل روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست برنامه ریزی برای کمک به مجموعه دانشگاه برای برونرفت از چالش‌های موجود را از محوری‌ترین فعالیت‌ها و برنامه‌های روابط عمومی‌های استان دانست.


غلامحسین غاربی اظهار کرد: «در تدوین برنامه‌های سال جدید پیش بینیهای لازم برای افزایش درآمد از منابع غیرشهریه‌ای مبتنی بر فعالیتهای حرفهای روابط عمومی و همچنین ارائه راهکارهای علمی و کارشناسی برای افزایش تعداد دانشجو، تدارک دیده شده است که طبق زمان‌بندی اجرا می‌شود.»


دبیر شورای هماهنگی روابط عمومی‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، راه‌اندازی رادیو تلویزیون اینترنتی دانشگاه، برگزاری سمپوزیوم ملی روابط عمومی، راه‌اندازی تلویزیون شهری، تقویت کارگروه ارتباطات و روابط عمومی دانشگاه، برقرای ارتباطات برون سازمانی با سازمان‌ها و ادارات دیگر برای عقد قراردادهای درآمدزایی، برگزاری کارگاه‌های حرفه‌ای و برقراری و تقویت ارتباط با مدارس استان را از جمله برنامه های سال 97 روابط عمومی استان معرفی کرد.



انتهای پیام/

ارسال نظر