صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷
دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی:

اوج سیاسی‌کاری در این دوره شورای شهر تهران رخ داد

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: مدیری که شاخص‌ها در انتخابش رعایت نمی‌شود، ناگزیر به خروج از مسیر است و متأسفانه خروج زودهنگام شهردار تهران زلزله‌ای در مجموعه مدیران، دست‌اندرکاران و بدنه این مجموعه عظیم به‌وجود آورد.
کد خبر : 274636

مجتبی شاکری دبیر کل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، درباره شاخص‌های انتخاب شهردار برای مدیریت کلان‌شهر تهران اظهارداشت: در انتخاب شهردار تهران باید به این نکته توجه کنیم که داریم برای کلانشهری تصمیم می‌گیریم که چند وزارتخانه و نهاد بودجه مرتبط با آن دارند و مسئولیت‌های متنوعی که شهردار تهران پیش رو دارد، شاید ما در کمتر وزارتخانه‌ای داشته باشیم؛ بنابراین باید مدیری وارد شهرداری تهران شود که کلان‌نگر بوده و سابقه مدیریت در فضاهایی مانند وزارتخانه‌ها یا مراکزی که در قد و قواره اداره تهران بزرگ است، داشته باشد.


وی با بیان اینکه ورود آقای نجفی و خروج بسیار سریعشان از این پست مشکلاتی را برای شهر تهران ایجاد کرد، گفت: جابه‌جا کردن اکثر قریب به اتفاق شهرداران، معاونین و مدیران کل در این مدت، کار را برای شهردار بعدی بسیار سخت می‌کند. چرا که شهردار جدید باید با کسانی‌ کار کند که نه سابقه دوره‌های قبل را دارند و نه اینکه در این مدت کوتاه فرصتی برای سنجش عملکرد داشته‌اند و شاید بتوان گفت این از مواردی است که حق شهردار جدید را تضییع خواهد کرد.


وصول مطالبات شهرداری تهران از دولت


دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه شهردار تهران با توجه به مشکلات شهر تهران باید بتواند مطالبات شهرداری را از دولت بگیرد، تصریح کرد: اکنون 14 هزار میلیارد تومان مطالبات انباشته شده شهرداری تهران از دولت‌هاست که رقم قابل ملاحظه‌ای است که همچنان باقی مانده است و به دلایل مختلف اینکه دولت‌ها با شهرداران رابطه خوبی نداشتند و یا در مضیقه بودجه‌ای بودند، این مهم تاکنون انجام نگرفته است.


شاکری اضافه کرد: یک سوم هزینه‌های متروی تهران بر عهده دولت است یک سومش از فروش بلیت تأمین می‌شود و بخش دیگرش هم برعهده شهرداری است که در حال حاضر سهم دولت را هم شهرداری پرداخت می‌کند. این هم از مواردی است که شهردار آینده باید بتواند گره‌گشایی کند.


شهردار تهران باید مردمی باشد


وی مردمی بودن را از شاخصه‌های انتخاب شهردار تهران عنوان کرد و بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی باید برای شهردار تهران موضوعی عینی باشد در غیر این صورت با اطلاعات کلی و عبور از آن، آسیب‌های اجتماعی تهران را که آمارهای رو به رشدی هم دارد باقی خواهد ماند.


این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه کوتاه بودن زمان نجفی در شهرداری ضرباتی را به تهران وارد کرد، اظهارداشت: مدیری که در انتخابش شاخص‌ها رعایت نمی‌شود، ناگزیر به خروج زودهنگام از مسیر مدیریتی است و متأسفانه خروج زودهنگام شهردار تهران زلزله‌ای را به مجموعه مدیران و دست‌اندرکاران و بدنه این مجموعه عظیم وارد کرد و اکنون مجموعه شهرداری خودش را در یک حالت تردید و ابهام می‌بیند که شهردار بعدی چه کسی خواهد بود؟!


منطق بی‌نظیر شورای شهر تهران در مقابل شهردار


شاکری با بیان اینکه این ضربه‌ها غیرقابل جبران است، تصریح کرد: منطقی که شورای شهر انتخاب کرد، در تاریخ ایران بی‌نظیر بود که یکشنبه شهرداری می‌آید و عنوان می‌کند که ماندنش در این پست خیانت در امانت است و به هر دلیل نمی‌تواند به خدمت ادامه دهد، ولی شورای شهر با 16 رای در مقابل 14 رای اصرار می‌کند که شما می‌توانی! و جالب اینجاست که به فاصله یک روز همان شهردار با همان استدلال‌ها می‌آید و می‌گوید نمی‌توانم شهر را اداره کنم و همان شورای شهر با 15 رای موافق و 5 رای مخالف! اعلام می‌کند که ایشان نمی‌تواند کار را پیش ببرد.


دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این اوج سیاسی کاری و بی‌منطقی است و کسانی که این کار را کردند، به نهاد شورا آسیب زدند. چرا که بالاخره عقلایی جمع شدند و قانونی تصویب کردند؛ نمی شود 180 درجه اختلاف نظر به فاصله یک روز؛ آن هم بدون اینکه اتفاق جدیدی افتاده باشد.


این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه از همکاران در شورای شهر خواهش می‌کنم در سایه منطق، استدلال و کارش کارشناسی عمل کنند، گفت: جلسات پشت پرده این عوارض سوء را دارد و ممکن است در خطایی همه اتفاق نظر پیدا کنند؛ اما اگر این موضوعات در صحنه علنی مطرح شود، اینگونه نخواهد شد. همین که گفت‌وگوهای چالشی علنی را دوستان پشت پرده منتقل کردند، این دست آسیب‌ها را به وجود آورد که حتی خبرنگاران هم از مباحث مطلع نشدند.


انتهای پیام/

ارسال نظر