صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۷
وزیر بهداشت عنوان کرد؛

یک مراقب سلامت برای هر ایرانی تا پایان 98

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: تلاش وزارت بهداشت این است که تا پایان سال 98، همه ایرانیان یک مراقب سلامت داشته باشند.
کد خبر : 274194

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر سید حسن هاشمی همزمان با فرا رسیدن هفته سلامت در همایش پیاده‌رویی خانوادگی در پارک ائل گلی تبریز حضور یافت و گفت: همه باید از خودمان مراقبت کنیم و به دنبال بهانه‌هایی مانند عدم وجود ورزشگاه، توسعه ورزش همگانی و فراهم نکردن امکانات مورد نیاز توسط دولت نباشیم البته ممکن است در مواردی، مشکلات و کمبودهایی در بودجه، ناتوانی و کم فکری برخی مسئولان وجود داشته باشد، اما همه باید به فکر سلامتی خود باشند.


وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم انجام تحرک کافی و مصرف تغذیه سالم در بین مردم، تصریح کرد: تلاش وزارت بهداشت این است که تا پایان سال 98، همه ایرانیان یک مراقب سلامت داشته باشند اما انتظار داریم که فرزندان، دانش‌آموزان و دانشجویان علاوه بر مراقبت از خود، سفیران سلامت باشند.


هاشمی تاکید کرد: متاسفانه 50 درصد از مردم ایران اضافه وزن دارند و دیابت و چاقی، دو مشکل عمده کشور است و بیشترین علت مرگ مردم، سکته‌های مغزی و قلبی است که ریشه آن به عدم رعایت سرانه مصرف شکر، روغن و نمک در 30 سال گذشته بر می گردد.


وزیر بهداشت تصریح کرد: بین زنده بودن و زندگی کردن، تفاوت وجود دارد و مردم ایران حدود 75 سال عمر می‌کنند که تقریبا 60 سال از زندگی آنها با سلامت همراه است و 15 سال دیگر را با معلولیت زندگی می‌کنند و بهتر است که انسان با مراقبت از سلامتی خود در دهه پایان عمر، نیازمند دیگران نباشد.


انتهای پیام/

ارسال نظر