صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۷ - ۱۹ تير ۱۳۹۴

مقام سابق شورای امنیت ملی آمریکا: خروج از مذاکرات فاجعه راهبردی است

مدیر سابق امور ایران و خلیج فارس در شورای امنیت ملی آمریکا تاکید کرد که مهم‌ترین موضوع در این مرحله از مذاکرات هسته‌ای مسئله تحریم‌های تسلیحاتی ایران است.
کد خبر : 27405

به گزارش کروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، هیلاری من‌لورت در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سی‌.سی‌.تی‌.وی چین افزود: به نظر من اکنون مهم‌ترین مانع بر سر راه دستیابی به توافق هسته‌ای مسئله قطعنامه تحریم تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران است. طرفین در این مرحله از مذاکرات درباره این موضوع با هم اختلاف نظر دارند. البته مسائلی فراتر از این هم وجود دارد که می‌تواند توافق هسته‌ای را با مشکل مواجه کند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: به نظر من ایران در این مذاکرات تلاش دارد از استقلال بیشتری برخوردار باشد و این مساله هم اکنون و هم در آینده برای ایران اهمیت دارد. از سوی دیگر آمریکا در دو حوزه در خاورمیانه به ایران نیاز دارد. نقش ایران در هر تلاشی از سوی آمریکا برای ایجاد ثبات درمنطقه خاورمیانه بسیار مهم خواهد بود. برای مثال برای دستیابی به راه حلی پایدار در سوریه، یمن و عراق به ایران نیاز خواهیم داشت. من فکر می‌کنم دستیابی به توافق با ایران باعث خواهد شد که درهای جدیدی به روی آمریکا جهت اعمال سیاست‌های جدیدی در منطقه خاورمیانه باز شود.


هیلاری مان لورت درباره مخالفت برخی گروه‌ها آمریکایی برای توافق با ایران گفت: برخی تلاش می کنند چنان وانمود کنند که تندروها مخالف مذاکره با ایران هستند و حتی تهدید می‌کنند که از مذاکرات با ایران خارج خواهند شد اما به نظر من تصمیم آمریکا مبنی بر خروج از مذاکرات با ایران یک فاجعه راهبردی برای آمریکا خواهد بود. چنین تصمیم نادرستی در زمان جنگ عراق و اشغال این کشور هم اتخاذ شد و باعث شد که تمام نظام سیاسی و امنیتی منطقه دچار دگرگونی شود.


او افزود: در نهایت باید گفت نباید از مذاکرات خارج شد بلکه می‌توان بار دیگر مدت مذاکرات را تمدید کرد و دستیابی به توافق را به تعویق انداخت. چنین رویکردی باعث خواهد شد که توافقی که حاصل می شود از مشروعیت بیشتری برخوردار شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر