یک شرکت آمریکایی اطلاعات شخصی ۴۸ میلیون کاربر را جمعآوری کرد
به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، گزارشی جدید نشان میدهد اطلاعات شخصی ۴۸ میلون نفر از پروفایل رسانههای اجتماعی شان برداشته شده و بدون اقدامات ایمنی لازم روی یک بستر وب ذخیره اطلاعات قرار گرفته است.
به این ترتیب هرکسی میتواند به این اطلاعات حساس دسترسی داشته باشد.
شرکت امنیتی «UpGuars» این شکاف امنیتی را کشف کرده است. به گفته UpGuard، شرکت «Localblox»، واقع در واشنگتن، با استفاده از اطلاعات کاربران فیس بوک، لینکداین، توییتر، «Zillow» و شبکههای اجتماعی دیگر یک تصویر سهبعدی از افراد ساخته است.
سپس این اطلاعات در یک فایل در یک مخزن اطلاعاتی S۳ آمازون ذخیره شده است.
البته چند ساعت پس از آنکه کارشناسان به Localblox هشدار دادند، اقدامات امنیتی برای مخزن انجام شد، اما قبل از آن این فایل ۱/۲ ترابایتی، حاوی اطلاعات میلیونها کاربر، قابل دسترسی بوده است. این اطلاعات شامل نام، تاریخ تولد، شماره تماس، آدرس ایمیل، کد پستی و دربرخی موارد ثروت خالص فرد است.
Localbox در وب سایت خود توضیح داده است به طور خودکار اطلاعات، نقشه و نشانگرها را در بستر وب کشف و استخراج میکند و آن را در اختیار شرکتها قرار میدهد.
به نوشته «زد دی نت» اطلاعاتی که به تازگی کشف شده است برای انجام تبلیغات و برنامههای سیاسی به کار گرفته میشود.
منبع: مهر
انتهای پیام/