صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۰۱ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۷
ادعای رئیس‌جمهوری آمریکا:

مهارت بی‌مانند ارتش آمریکا را در حمله به سوریه به نمایش گذاشتیم

رئیس‌جمهوری آمریکا بامداد پنج‌شنبه در کنفرانس خبری با نخست‌وزیر ژاپن درباره حمله موشکی به سوریه اظهار نظر کرد.
کد خبر : 273988

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از خبرگزاری اسپوتنیک عربی، دونالد ترامپ پس از دیدار با شینزو آبه در کنفرانسی خبری مدعی شد: «با حمله به سوریه، یک‌بار دیگر مهارت بی‌مانند ارتش آمریکا را در معرض دید تمام جهان گذاشتیم. موشک‌ها شلیک شدند، آن‌ها تلاش کردند موشک‌ها را هدف قرار دهند، اما کوچکترین موفقیتی نداشتند و هیچکدام را مهار نکردند.»


ترامپ با بیان این ادعا که هدف از این حمله ایجاد نیروهای بازدارنده در برابر استفاده از سلاح‌های شیمیایی بوده از «کشورهای متمدن» خواست برای جلوگیری در برابر استفاده از جنگ‌افزارهای شیمیایی متحد شوند.


ترامپ گفت: «متحدان ما، در حد و اندازه‌های جهانی، شگفت‌انگیز بودند و ما از حمایت آن‌ها تشکر می‌کنیم.»


دونالد ترامپ همچنین درباره رابطه‌ا کشورش با روسیه گفت: «روابط آمریکا با روسیه، چین، ژاپن و دیگر کشورها به‌زودی بهبود می‌یابد.»


ترامپ در بخش دیگری از اظهاراتش برنامه‌ریزی‌ها برای دیدارش با کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی را بیان کرد و گفت: «همان‌طور که می‌دانید من در هفته‌های آینده با رهبر کره‌شمالی برای گفت‌وگو درباره عاری‌سازی شبه جزیره کره از سلاح‌های هسته‌ای دیدار خواهم کرد. این دیدار رویدادی عظیم برای کره‌شمالی و دنیا خواهد بود.»


وی افزود: «هر اقدامی را انجام خواهیم داد تا آن دیدار را به یک موفقیت جهانی تبدیل کنیم. امیدواریم شاهد روزی باشیم که کل شبه‌جزیره کره بتواند در کمال امنیت، صلح و رفاه در کنار هم زندگی کنند. این سرنوشت مردم کره است که در سال‌های گذشته مشقت‌های زیادی را متحمل شده‌اند.»


ترامپ گفت: «امیدوارم دیدار بسیار موفقیت‌آمیزی داشته باشیم. اگر ببینیم موفقیت‌آمیز نیست، آن را برگزار نمی‌کنیم. اگر ببینیم نشستی است که ثمربخش نیست به آن نمی‌رویم.»


رئیس‌جمهوری آمریکا تصریح کرد: «ما اشتباهات دولت‌های گذشته را تکرار نخواهیم کرد. کارزار فشار حداکثری ما علیه کره‌شمالی تا زمان خلع سلاح کامل این کشور ادامه خواهد یافت.»


وی افزود: «بعد از خلع سلاح کره‌شمالی از سلاح هسته‌ای به صورت کامل، قابل‌راستی‌آزمایی و غیرقابل بازگشت راه درخشانی پیش روی این کشور وجود خواهد داشت.»




انتهای پیام/

ارسال نظر