صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۷

تلویزیون‌های آینده علایق مخاطب را درک می‌کنند

در حالی که امروزه تقریبا تمامی تبلیغات دیجیتال به نمایش گذاشته در اینترنت هدفمند و مبتنی بر سلائق و علائق هر کاربر هستند، این پدیده در حال تسری به تلویزیون‌ها نیز هست.
کد خبر : 273530

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، در دنیای امروز آگهی دهندگان تلاش می‌کنند سلیقه، ذائقه و دیدگاه‌های هر فرد را به دقت تشخیص دهند و از ارسال آگهی‌های انبوه و بی هدف برای افراد خودداری کنند.


شناسایی ذائقه و علائق مخاطبان تلویزیون‌ها کار ساده‌ای نیست، اما تولید نسل جدیدی از تلویزیون‌ها که در آینده همه‌گیر خواهد شد، این مشکل را برطرف می‌کند.


به تازگی استاندارد پخش تلویزیونی جدیدی به نام ATSC ۳.۰ ابداع شده که پخش تلویزیونی و دسترسی به اینترنت را از طریق فرستنده‌های تلویزیونی ممکن می‌کند تا مخاطبان بتوانند علاوه بر مشاهده انواع برنامه‌ها با کیفیت ۴K، به طیف گسترده‌ای از خدمات اینترنتی برای مشاهده برنامه‌ها بر حسب علاقه و سلیقه خود دسترسی یابند.


مهم ترین نتیجه استفاده از این فرمت پخش تلویزیونی امکان اجرای برنامه‌های مختلفی از طریق یک مرورگر خاص مبتنی بر استاندارد HTML۵ است. البته مخاطبان یک مرورگر سنتی را در نمایشگر تلویزیونی خود مشاهده نمی کنند و طیف گسترده‌ای از امکانات قابل انتخاب را در برابر خود خواهند دید که از خدمات حوزه فناوری تا مسکن و تغذیه و خدمات پزشکی و بازی و کرایه خودرو در نوسان است.


انتخاب هر یک از این خدمات در دسترس و میزان استفاده از آنها، نوع و ماهیت تبلیغات پخش شده برای مخاطبان را مشخص خواهد کرد. فرمت ATSC ۳.۰ هنوز فاقد سیاست حریم شخصی مشخصی است و لذا شبکه‌های تلویزیونی می‌توانند به سلیقه خود از آن برای نمایش آگهی‌های هدفمند استفاده کنند.


احتمالا کاربران خواهند توانست به رایگان از خدمات در دسترس از این طریق استفاده کنند و در مقابل آگهی‌های هدفمند بر مبنای محتوای مورد استفاده آنها نمایش داده خواهد شد. پیش بینی می‌شود شبکه‌های مختلف تلویزیونی از چنین خدماتی استقبال کنند.


منبع: مهر


انتهای پیام/

ارسال نظر