صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۲۱ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۷

نارضایتی مشترکین از تماس‌های تبلیغاتی/ مزاحمت‌ها این بار به تلفن ثابت رسید

خبرگزاری میزان- با توجه به نفوذ بالا تبلیغات در دنیا امروز و افزایش استقبال شرکت‌ها برای حضور در این عرصه شاهد تنوع بخشیدن به راه‌های مختلف تبلیغات هستیم که در این بین پیامک‌ها و تماس‌های تبلیغاتی در کنار انجام وظیفه خود مزاحمت‌هایی را برای مشترکین ایجاد کرده است.
کد خبر : 273281

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، در دنیا امروز موضوع تبلیغات جایگاه ویژه‌ای در بازار کالا و خدمات یافته و سالانه برای آن مبالغ زیادی صرف می‌شود.


تاثیر گذاری بالا و صرف هزینه‌های قابل توجه در آن سبب شده تبلیغات روزانه اشکال جدیدی به خود بگیرد و پا به پا رشد تکنولوژی پیشرفت کند.


در کنار به روز شدن تبلیغات، اما همچنان برخی از تبلیغات سنتی به قدرت خود از قبل باقی است که این موارد می‌تواند در زندگی امروز مشکل ساز شود.


پیامک‌ها و تلفن‌های تبلیغاتی از جمله مواردی هستند که شرکت‌ها و مراکز تبلیغاتی سال‌ها است به عنوان ابزار از آن استفاده می‌کند و که این سبک تبلیغات گا‌ها مزاحمت‌هایی را برای مخاطبین خود ایجاد می‌کند.


درصد نارضایتی از پیامک‌های تبلیغاتی آنچنان بالا گرفت که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را بر آن داشت تا با تدوین چندین مرحله به سامان دهی پیامک‌های تبلیغاتی حرکت کند، تعدادی از شماره‌ها مسدود شدند و حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از راه اندازی سامانه انتخاب پیامک‌های انبوه تبلیغاتی و ارزش افزوده تا پایان فروردین ماه خبر داده بود، که بر اساس آن ضوابط پیامک‌های تبلیغاتی به اپراتور‌های موبایل ابلاغ شده که برمبنای آن اپراتور‌ها باید به صورت یکسان از طریق یک سامانه واحد، خدمات پیامکی خود را به مشترکان تلفن همراه اعلام و مشترک در صورت تمایل، این دسته از خدمات را انتخاب خواهد کرد.


در حقیقت با راه اندازی این خدمات از مشترک اجازه ارسال پیامک گرفته می‌شود و یا افراد می‌توانند موضوع پیامک‌های دریافتی خود را انتخاب کنند.


حال با نزدیک شدن به روز‌های پایانی فروردین ماه مشترکین در انتظار اجرا کامل این طرح هستند.


از طرف دیگر برخی از مشترکین تلفن‌های ثابت در روز‌های اخیر نارضایتی خود را نسبت به تلفن‌های گویای تبلیغاتی و تماس آن‌ها در نیمه شب اعلام کرده اند.


شرایط مشابه‌ای که پیش از این برای پیامک‌ها اعلام شده بود، در شرایط فعلی برای تلفن‌های گویا نیز ادامه دارد و باید منتظر ماند و دید مسئولین ذی ربط چگونه با این مشکل نیز برخورد خواهند کرد.


منبع: میزان


انتهای پیام/

ارسال نظر