صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۵ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷

زنان به اندازه مردان توانمندی علمی دارند ولی مردان خود را برتر می‌بینند

برخلاف تصور رایج بین مردم که فکر می‌کنند زنان از نظر عملکرد مغزی در علوم مختلف نسبت به مردان ضعیف‌تر هستند، دانشمندان به‌تازگی اعلام کرده‌اند که مغز مردان و زنان عملکرد یکسانی در مواجهه علوم مختلف دارد.
کد خبر : 272104

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، بر اساس باورهای غلطی که درباره مغز مردان و مغز زنان وجود دارد، زنان آمریکایی تنها قادر به انجام 24 درصد کارهای علمی و ریاضیاتی هستند؛ به طوری که بر سر این موضوع کشمکش‌های فراوانی بوده است.


مطالعات اخیر حاکی از آن است که یکی از عوامل مؤثر روی این طرز فکر این است که آنقدر این تصور بین مردم زیاد است که زنان به نوعی شرطی شده‌اند و باور کرده‌اند که در درک این موارد از مردان ضعیف‌تر هستند.


محققان دانشگاه ایالتی آریزونا بعد از تحقیق روی 202 دانشجو دریافتند که دیدگاه زنان پیرامون توانایی آکادمیک خود نسبت به بقیه افراد حاضر در کلاس ضعیف‌تر است.


مدل‌های مطالعاتی پیش‌بینی کردند که متوسط دانشجویان مرد با میانگین نمره 3/3 خود را باهوش‌تر از 66 درصد هم‌کلاسی‌های خود می‌دانستند. این در حالی بود که دانشجویان زن با میانگین نمره 3/3 خود را تنها در مقایسه با 54 درصد هم‌کلاسی‌های خود باهوش‌تر می‌دانستند.


محققان دریافتند دانشجویانی که خود را نسبت به بقیه باهوش‌تر می‌دانند، 3/22 برابر بیشتر از سایرین در فعالیت‌های کلاسی مشارکت می‌کنند. در این میان، دانشجویانی که خود را باهوش نمی‌دانند 2/36 برابر کم‌تر از هم‌کلاسی‌های خود در کلاس فعالیت می‌کنند.


کاهش فعالیت زنان در کلاس‌های درس باعث می‌شود که آنها در کلاس سؤالات زیادی مطرح نکنند، نمرات کم‌تری کسب کنند و احساس نارضایتی از حضور در کلاس داشته باشند. این عوامل، همگی در کم بودن نقش زنان در فعالیت‌های علمی، فناوری، مهندسی و ریاضیات نسبت به مردان مؤثرند. در واقع، این امر به دلیل کمبود اعتماد به نفس در زنان رخ می‌دهد نه نداشتن مهارت لازم در توانمندی‌های ریاضیاتی.


منبع: جی پلاس


انتهای پیام/

ارسال نظر