صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۲۰:۲۹ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
امینی خواه:

ساخت فیلم‌های آپارتمانی در لوکیشن‌های تهران بی معنی است/چرا بازیگران از پذیرفتن نقش در شهرستان ها فراری هستند؟

بازیگر شاخه گلی برای عروس گفت: فیلم هایی متناسب با مناظر شمال، مناظر کوهستانی پیشنهاد می شود و جهت تولید نیازمند حضور در آن مناطق است بنابراین این که عده ای صرفا آثار را محدود به تهران کنند و آن هم در قالب یک آپارتمان بی معنی است.
کد خبر : 272050

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا، مهدی امینی خواه بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در گفت و گویی درباره فیلمسازی در خارج از فضای آپارتمانی گفت: کشور ایران از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب گسترده شده و این که در ساخت فیلم به تهران و آپارتمان بسنده کنیم مسئله ای عجیب است.


وی به تاثیر قصه و متن اثر در لوکیشن آن اشاره و اظهار کرد: یک فیلم ممکن است برحسب متنی که دارد نیازمند فیلمبرداری در نقطه ای غیر از تهران باشد. فیلم هایی متناسب با مناظر شمال، مناظر کوهستانی متناسب با غرب، مناطق کویری متناسب با مرکز کشور و نخسلتان هایی متناسب با جنوب کشور نوشته، پیشنهاد می شود و جهت تولید نیازمند حضور در آن مناطق است بنابراین این که عده ای صرفا آثار را محدود به تهران کنند و آن هم در قالب یک آپارتمان بی معنی است.


بازیگر "شاخه گلی برای عروس" ادامه داد: قصه "به رنگ اغنا" که لوکیشن و فضای آن مناطق کویری است قطعا در تهران قابلیت لازم برای تولید را ندارد، یا "ماه از روی سکو" به کارگردانی آرش معیریان که لوکیشن های آن سکوهای نفتی است قطعا باید در جنوب ساخته شود اما این مسئله دلیل نمی شود که فیلسمازی در آپارتمان ها را توجیه کنیم بلکه باید عوامل و بازیگران برای تولید یک اثر به خاطر شرایط، موقعیت لوکیشنی و آب و هوایی که متناسب با قصه است پیشنهادات را پذیرفته و به شهرهای غیر از تهران روند که این واقعیت و زیبایی عرصه هنر است.


امینی خواه امکانات در شهرستان ها را در راحت کردن تولید موثر دانست و بیان کرد: در شهرستان ها مراکز صدا و سیما وجود دارد و بخش فیلمسازی نیز برقرار است به همین خاطر معتقد هستم که تمام کشور لوکیشن های مربوط به خود را دارد و براساس هر لوکیشنی که قصه دارد هنرمند به هر شهری که اثر ایجاب می کند برود و کار کند.


وی درباره شرایطی که برخی بازیگران حضور در یک اثر را نپذیرفته و از آن فراری هستند توضیح داد: گاهی ممکن است یک هنرمند به جهت شرایط سختی مثل خانواده نتوانند در شهرستان حضور پیدا کند، برخی نیز ممکن است به دلیل گرمای منطقه و فضای اثر نپذیرند که در شهرستان کار کنند. به عنوان نمونه برای "به رنگ اغنا" که فیلمبرداری آن در وسط کویر مرنجاب کاشان در تیر ماه و با دمای بالای 55 درجه بود، از هنرمندان بسیاری برای بازی دعوت شد اما گفتند که دمای هوا برای ما غیر قابل تحمل است در حالی که صنعت فیلمسازی در همه دنیا اعم از هند، امریکا، چین، کره و دیگر کشورها از شمال و غرب تا جنوب و شرقشان از لوکیشن های مختلف استفاده کرده و در هر شرایطی در آن فعالیت می کنند.


این بازیگر در ادامه به فعالیت های خود اشاره کرد و افزود: این روزها در تله فیلمی به نام "انار" محصول شبکه دو سیما بازی می کنم که در کرمان و یزد فیلمبرداری می شود. فرشاد گلسفیدی تصویربردار، حسین حلاج کارگردان، سمیه ساربان زاده تهیه کننده و جلیل فرجاد، زهره فکور صبور و عباس محبوب از بازیگرانی هستند که در این اثر ایفای نقش می کنند.


امینی خواه خاطرنشان کرد: فیلمبرداری "انار" از هفتمین روز فروردین ماه شروع شده و تا بیست روز دیگر ادامه دارد و موضوع آن تجارت و صادرات پسته است و معضلاتی که پسته داران با آن روبرو هستند را روایت می کند.


منبع: میزان


انتهای پیام/

ارسال نظر