صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۴ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۷
امام جمعه دماوند:

دانشگاه برای نشان‌دادن سیمای واقعی اسلام تلاش کند

امام جمعه دماوند تاکید کرد: مهم‌ترین انتظار از دانشگاه این است که به سهم خود برای زنده نگه‌داشتن اسلام و نشان دادن سیمای واقعی اسلام در جامعه تلاش کند.
کد خبر : 272024

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام‌ کاظم فتاح‌ دماوندی در دیدار نوروزی دکتر حسن شهرکی پور و اعضای هیات رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن گفت: انتظاری که اسلام و نظام اسلامی از دانشگاه دارد، این است که خانواده‌ای که جوان خود را به این مجموعه می‌سپارد، کاملاً احساس کنند که جوانش را به محیطی سپرده است که آن محیط، آن فرزند را به گونه‌ای پرورش می‌دهد که اسلام می‌خواهد و آن جوان نیز با خیال راحت پا در محیطی می‌گذارد که اسلام در آن محیط زنده است.


فتاح‌ دماوندی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید ارتباط خود را با مسئولان به‌خصوص در مشارکت های فرهنگی و اجتماعی تقویت کنند، گفت: توقع داریم دانشگاه‌های آزاد اسلامی دماوند و رودهن در مراسم‌ ملی و مذهبی منطقه حضوری پررنگ داشته باشند.


امام جمعه دماوند با اشاره به وجود جاذبه‌های گردشگری و کشاورزی دماوند بیان کرد: دماوند دارای جاذبه‌های زیادی است و می‌توان آن را کاشان دوم معرفی کرد. مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی و شهرستان، باید تفاهم‌نامه‌ی اشتغال‌زایی را توسعه بخشند.


وی خاطرنشان کرد: در دماوند قطب گردوی ایران هستیم و در زمینه سیب در منطقه حرفی برای گفتن داریم و با این ظرفیت مسؤولان دانشگاه آزاد اسلامی دماوند و رودهن می‌توانند زمینه های اشتغال پایدار را فراهم آورند.


این مسئول ادامه داد: دانشگاه‌های شرق استان تهران ارتباط موثر و حسنه ای با روحانیون منطقه دارند و می توانند از تجارب فیمابین یکدیگر بهره‌مند شوند.


در این دیدار که در محل دفتر امام جمعه دماوند برگزار شد، رئیس واحد رودهن هم گزارشی از عملکرد دانشگاه رودهن در سال قبل ارائه کرد و گفت: سال گذشته، با توجه به شعار محوری سال و تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل، خوشبختانه اقدامات مطلوبی در دانشگاه انجام شد.


شهرکی پور افزود: امسال هم که از سوی مقام معظم رهبری به نام سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده و با توجه به رهنمودهای معظم له برنامه ریزی لازم برای استفاده از کالاهای ایرانی در دانشگاه در دستور گرفته است.



وی افزود: یکی از رویه های مهم فرهنگی دانشگاه رودهن در سال گذشته برگزاری نخستین نشست علمی و تخصصی ایثار اجتماعی بود و با تدابیر انجام شده برنامه‌های فرهنگی در سال جدید برابر بخشنامه های ابلاغ شده از سوی سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی وایده های مبتکرانه انجام خواهد داد.


شهرکی پور گفت: دانشگاه مرکز رشد، بالندگی و پیشرفت هر جامعه است که با تولید علم و فناوری موجب پویایی و اقتدار یک کشور خواهد شد.


وی افزود: در راستای تحقق اهداف دانشگاه گام های موثری برداشته شده است که از جمله آن می توان به راه اندازی پروژه شهرک سلامت اشاره کرد که در صورت مساعدت مسئولان و بسترسازی مناسب شاهد پیشرفت چشمگیری در حوزه سلامت منطقه خواهیم بود و در آینده بسیار نزدیک در حوزه بین الملل شاهد حضور دانشجویان خارجی در مجتمع امام علی (ع) واحد رودهن هستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر