صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۷
نگاهی گذرا به روزنامه‌های امروز

وعده دولت برای 4200 تومان شدن دلار / زالوی خوب تحویل جامعه دهیم!

رسانه‌های مکتوب امروز سه‌شنبه 21 فروردین به سخنان مقام معظم رهبری درباره پیام‌رسان داخلی و وعده دولت به تک نرخی شدن ارز نگاه پر رنگی داشتند.
کد خبر : 271833

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، حکم شرعی مقام معظم رهبری درباره پیام‌رسان داخلی، وعده دولت به تک نرخی شدن ارز در کنار گزارش‌هایی جالب از قبرهای نجومی در تهران، پرورش زالو در ایران از خبرهای جالب روزنامه‌های امروز بود.


تعرض به حریم مردم درپیام‌رسان‌ داخلی حرام شرعی است


اخبار مربوط به استفاده از پیام‌رسان‌های داخلی در این چند روزه بسیار داغ بوده است. یکی از مباحث مطرح در مورد پیام‌رسان‌های داخلی در امان نبودن اطلاعات خصوصی کاربران بود که اظهار نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار روز گذشته جمعی از مسئولان و مدیران نظام به صفحه نخست اغلب رسانه‌های مکتوب امروز راه یافت.



در این میان روزنامه‌های اعتماد، اطلاعات، خراسان، جوان، همشهری، قدس، وطن امروز، کیهان، سیاست روز، رویش ملت و رسالت در حجم گسترده‌ای به اخبار این دیدار پرداختند و حکم شرعی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری را پوشش دادند.


در میان روزنامه‌ها روزنامه‌های کیهان و اعتماد با اشاره به نکته‌ی دیگری از سخنان رهبری تیتر خود را انتخاب کردند.



وعده دولت برای تک نرخی شدن دلار با 4200 تومان


رسیدگی دیر هنگام دولت در قالب جلسه فوق العاده ستاد اقتصادی دولت با حضور رئیس جمهور و معاون اول و وزرای اقتصادی دیشب درحالی برگزار شد که رئیس جمهور دستور عرضه دلار ۴۲۰۰ تومانی را در قالب ارز تک نرخی برای تمام فعالان اقتصادی صادر کرد. اعلام نرخ از طرف دولت کافی بود تا این قیمت دلار به تیتر نخست بسیاری از روزنامه‌ها تبدیل شود.




روزنامه‌های آرمان، شرق، آفتاب، ایران و همشهری با تیترهای مشابه «دلار با 4200 تومان تک نرخی شد» به این خبر واکنش ویژه نشان دادند و آن را خبر نخست خود قرار دادند.


ناقضین برجام یک هفته ای پشیمان می‌شوند


حضور و سخنرانی روز گذشته رئیس جمهوری در مراسم سالروز ملی فناوری هسته‌ای در حالی که بسیاری منتظر اعلام موضع و راهکار رئیس دولت درباره التهابات ارزی روزهای گذشته بود؛ با سکوت روحانی درباره وضعیت ارزی برگزار شد. و روحانی ترجیح داد درباره برجام صحبت کند.



به نظر می‌رسد این مراسم برای برخی روزنامه‌ها از درجه اهمیت بالایی قرار داشته است که صفحه نخست رسانه خود را به آن اختصاص دادند. روزنامه‌هایی مانند اطلاعات، ایران، جهان صنعت، تجارت، جوان، جمهوری اسلامی، خراسان، رسالت، روزان و فرصت امروز از جمله رسانه‌هایی بودند که بخشی از صفحه نخست خود را به خبر مربوط به رئیس‌جمهور اختصاص دادند.


فرهیختگان؛ قبرهای نجومی


مهسا شمس‌کلائی خبرنگار اجتماعی روزنامه فرهیختگان در گزارشی که شامل مصاحبه با مسئولین امامزاده‌های مختلف در تهران است، به بررسی قیمت قبر در امامزاده‌های تهران پرداخته است.


در قسمتی از این گزارش آمده است: «با حمید شهسواری، مسئول روابط‌عمومی امامزاده صالح‌(ع) تماس گرفتیم ... تاکید کرد: در ساختمان امامزاده دفن نداریم و در حیاط و اگر شخصی بخواهد در قسمت زیرزمین امامزاده با مبلغ حدودی 350 میلیون تومان می‌توانیم متوفی او را دفن کنیم.»


جوان؛ سلبریتی‌های صنعت کجا هستند؟


«سلبریتی‌زدگی معضلی است که روز به روز ابعاد بیشتری در رسانه ملی پیدا می‌کند. در واقع رسانه ملی به جای استفاده از سلبریتی‌ها برای جریان‌سازی به نفع نیازهای ملی صرفاً از این افراد جهت درآمدزایی استفاده می‌کند. گویی قرار است نیاز دوسویه این افراد و رسانه ملی برطرف شود و در این میان نیز مردم سرگرم شوند تا به سمت ماهواره نروند. متأسفانه صرف جذب مخاطب برای رسانه ملی هدف محسوب می‌شود و توقف در همین مسئله باعث شده کمتر بتواند جریان‌ساز باشد.» این پاراگراف قسمتی از گزارش جالب روزنامه جوان به قلم جواد محرمی است که به آسیب‌شناسی برنامه‌های گفت‌وگو محور رسانه ملی پرداخته است.


شهروند، زالوی خوب تحویل جامعه دهیم!


روزنامه شهروند به همت خبرنگار خود به‌ناز مقدسی مصاحبه‌ای جالب با دکتر «متین فرهنگ‌پور» که دکترای مدیریت کسب و کار دارد و یکی از ٤ نفری است که در ایران مجوز قانونی بهره برداری و پرورش زالو را از سازمان نظام مهندسی کشاورزی دریافت کرده؛ درباره پرورش زالو، درآمدزایی از این حیوان، حواشی قاچاق و تولید غیرقانونی آن منتشر کرده‌است، و صفحه نخست خود را هم به این مصاحبه اختصاص داده‌است.



ایران؛ من کارگر هنرم


«من کارگر هنرم» تیتر گزارش روزنامه ایران درباره داستان جوان افغان است، که به عشق خوانندگی، از دست طالبان گریخته و به ایران پناه آورده است.


سیامک درباره اینکه چرا برای خواندن تهران را انتخاب کرده و حاضر به ترک دیار شده، می‌گوید: «ایرانی‌ها و افغان‌ها همزبان و برادرند. فرهنگ ما شبیه به هم است. زمانی که آلبوم خواننده‌های ایرانی به افغانستان رسید با استقبال خوبی روبه‌رو شد. صدای مرتضی پاشایی و محسن یگانه همه جای شهرمان بود. حتی زمانی که مرتضی پاشایی از دنیا رفت، همشهری‌های من برایش مجلس ترحیم برگزار کردند. از طرفی کار توی ایران برایم راحت‌تر بود و زودتر می‌توانستم به آرزویم برسم. من توی این چند سال 12 آهنگ خوانده‌ام.»


آرمان؛ گرانی دلار دارو را گران کرد


وابستگی اقتصاد ایران به قیمت دلار باعث شده با نوسانات اخیر نگرانی‌هایی درباره افزایش قیمت در حوزه‌های مختلف به‌ویژه کالا‌های وارداتی ایجاد شده‌است. شاید بتوان تهیه برخی از کالا‌ها را به تعویق انداخت، اما دارو چیزی نیست که بشود خرید آن را به تعویق انداخت. این در حالی است که به اذعان سخنگوی وزارت بهداشت افزایش قیمت دلار تاثیری غیرقابل انکار بر قیمت دارو و تجهیزات پزشکی دارد.


آرزو ضیایی خبرنگار رزونامه آرمان در این گزارش به بررسی نگرانی‌های بیماران و بستگانشان و راه‌هایی برای کمک و رفع نگرانی آن‌ها پرداخته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر