صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۴۴ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مطرح کرد؛

عدم اعمال نظارت بر دوره‌های مجازی و دانشگاه پیام‌نور

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه نظارت بر کیفیت آموزش در دوره‌های مجازی الزامی است، تدریس رشته‌های عملی در این مدل از دانشگاه‌ها را از نقاط ضعف این دوره‌ها دانست.
کد خبر : 271017

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمد قمی درباره وضعیت آموزش‌های مجازی در دانشگاه‌ها، گفت: شکی نیست که آموزش‌های غیرحضوری و مجازی فرصت ادامه تحصیل را برای کارگران و کارمندان که زمان کافی برای حضور در کلاس‌های درسی را ندارند، فراهم می‌کند اما بدیهی است که این نوع از آموزش‌ها کاستی‌هایی نسبت به دوره‌های آموزش حضوری نیز دارد.


نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در شرایطی شاهد برگزاری دوره‌های آموزش مجازی و غیرحضوری در قالب دانشگاه پیام‌نور بوده‌ایم که کلاس‌های حضوری در این دوره‌ها نیز برای رفع اشکال طی دو الی سه هفته نیز برگزار شده است که این امر فرصت بهتری برای ادامه تحصیل افرادی که شرایط حضور در کلاس‌های حضوری ندارند، فراهم می‌کند.


قمی افزود: تدریس رشته‌هایی که نیازمند ابزاری همچون آزمایشگاه و کارگاه هستند یکی از نواقص دوره‌های آموزش مجازی است؛ از همین رو نمی‌توان با تدریس مجازی جای آموزش کارگاهی و آزمایشگاهی را در آموزش حضوری پر کرد و این در حالی است که در کلان قضیه، نظارت در کشور ما ضعیف است اما به طور خاص در راستای دانشگاه‌های مجازی و دانشگاه پیام‌نور نیز نظارت بالایی اعمال نمی‌شود.


عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه تداوم فعالیت دانشگاه‌های مجازی گامی برای ادامه تحصیل شاغلان تلقی می‌شود، یادآورشد: نظارت برکیفیت آموزش در دوره‌های مجازی الزامی است و بهترین حالت آن چنین است که دانشجویان همسو با بازار کار تربیت کنند


انتهای پیام/

ارسال نظر