صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۷
سرپرست لیگ‌های دانش‌آموزی مسابقات ربوکاپ خبر داد؛

شرکت 193 تیم در بخش دانش‌آموزی مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018

سرپرست لیگ‌های دانش‌آموزی مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018 با اشاره به برگزاری مسابقات بخش دانش‌آموزی در چهار لیگ اصلی و 12 زیرلیگ در مساحتی بالغ بر هشت هزار مترمربع، گفت 193 تیم و در مجموع بیش از هزار و 600 نفر در این رویداد مهم حضور دارند.
کد خبر : 270946

به گزارش گروه علم و فناوری خبرگزاری آنا از ستاد اطلاع رسانی سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018، مهندس حامد مرسلی در مورد لیگ‌های بخش دانش‌آموزی نیز گفت: «مسابقات در چهار رقابت اصلی ربات‌های فوتبالیست، ربات‌های امدادگر، امداد فضای مشترک و لیگ ربات‌های نمایشی برگزار می‌شود و نفرات برتر برای شرکت در مسابقات جهانی، سهمیه کسب می‌کنند».


وی با اعلام افزایش 20 درصدی تیم‌های بخش دانش‌آموزی نسبت به دوره گذشته، افزود: «از لحاظ کیفی نیز تغییرات زیادی طبق قوانین مسابقات جهانی در لیگ‌ها داشته‌ایم و امسال برای نخستین بار در مسابقات آزاد ایران به صورت جدی از پردازش تصویر در مسابقات بخش دانش‌آموزی استفاده می‌شود که اتفاق مثبتی است».


مرسلی ادامه داد: «پردازش تصویر در واقع چالش جدیدی است که تیم‌ها با آن مواجه شده‌اند و به صورت کیفی نیز امسال کمیته برگزاری مسابقات بحث آموزش را به عنوان شعار محوری خود معرفی کرده است و با تغییراتی که داشتیم سعی کرده‌ایم با استفاده از جمع‌سپاری محتوای آموزشی مناسب تولید و توسط شرکت‌کننده‌ها تمام این اطلاعات را در اختیار همه قرار دهیم».


سرپرست لیگ‌های دانش‌آموزی اظهار داشت: «با این کار میانگین سطح علمی مسابقات را ارتقا می‌دهیم و پس از مسابقات نیز این محتوا را گردآوری می‌کنیم و در یک سامانه اینترنتی قرار می‌دهیم و امیدواریم نتایج خوبی دریافت کنیم».


سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران 2018 از 16 تا 18 فروردین جاری در دو بخش دانش آموزی و دانشجویی با حضور تیم های داخلی و خارجی در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.


مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران، ابتدای هر سال و هماهنگ با تقویم فدراسیون جهانی با حضور کشورهای صاحب نام حوزه رباتیک به همت دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین و با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار و از معتبرترین مسابقات رباتیک در جهان محسوب می شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر