صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۱۴ فروردين ۱۳۹۷

گوگل و آمازون وضعیت روحی کاربران را رصد می‌کنند

گوگل و آمازون حق امتیاز اختراع‌هایی را ثبت کرده‌اند که براساس آن دستگاه‌های مختلف به محاورات کاربران گوش می‌دهند و همه چیز را از وضعیت روحی تا سلامت او را رصد می‌کنند.
کد خبر : 270332

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، آمازون و گوگل قصد دارند تمام حرکات کاربران خود را رصد کنند.


درهمین راستا مجموعه‌ای از حق امتیاز اختراع‌های مختلف دو شرکت نشان می‌دهد احتمالا آنها در آینده از بلندگوهای هوشمند برای گوش دادن به محاورات کاربران استفاده می‌کنند.


این اختراع‌ها نشان می‌دهند دستگاه‌های «گوگل هوم» و «آمازون اکو» همه چیز را از وضعیت روحی تا وضعیت سلامت کاربر رصد و براساس این اطلاعات تبلیغات هدفمند ارائه می‌کنند.


در حق امتیاز اختراع گوگل به چگونگی استفاده از سیگنال‌های صوتی و بصری برای درک بهتر حالات روحی و وضعیت سلامت کاربر اشاره شده است. این دستگاه‌ها به تن صدای کاربر توجه می‌کنند، شیوه تنفس او را رصد می‌کنند. همچنین عطسه و سرفه کاربر را نیز ردیابی می‌کنند.


علاوه بر این موارد، دستگاه می‌تواند لباسی در کف کمد کاربر با عکس یک هنرپیشه را رصد کند. در مرحله بعد این داده را با تاریخچه مرورگر اینترنتی کاربر و جستجوی او برای نام هنرپیشه ترکیب می‌کند. به این ترتیب گوگل تماشای یک فیلم را به کاربر توصیه می‌کند.


گوگل در یک حق امتیاز اختراع دیگر دستگاهی را شرح می‌دهد که به والدین مشاوره ارائه می‌کند تا رابطه با فرزندانشان را بهبود دهند یا هنگامی که کودکان در خانه تنها هستند از بروز هرگونه مشکلی جلوگیری می‌کند.


آمازون نیز در یک حق امتیاز اختراع توضیح داده چگونه الگوریتم «رصد صوت» در دستگاه‌های مختلف صوت را به طور واقعی تحلیل می‌کند.


در این حالت دستگاه با شنیدن کلماتی مانند «نفرت» یا «عشق» تبلیغاتی مرتبط را با افکار و تمایلات کاربر ارائه می‌کند. در تصویر مربوط به آن نیز نشان می‌دهد چگونه با رصد یک تماس میان دو دوست به یکی از آنها عضویت در یک کلوب ورزشی و دیگر تخفیف بازدید از باغ وحش سن دیه گو ارائه می‌شود.


منبع: مهر


انتهای پیام/

برچسب ها: آمازون گوگل
ارسال نظر