صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۹ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳

«زیست فناور کوشای کویر» در فهرست شرکت بر‌تر دانش بنیان استان یزد

مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست فناور کوشای کویر با بیان اینکه در حال حاضر ۵ طرح موفق در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد داریم که با حمایت خوب مسئولین روبه‌رو شده است، گفت: آخرین دستاورد این شرکت قرار گرفتن آن در ردیف ۱۷ شرکت بر‌تر دانش بنیان استان یزد است.
کد خبر : 2691

به گزارش گروه دانش و فناوری خبرگزاری آنا، سید محمد حسینی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست فناور کوشای کویر اعلام کرد: «برای ثبت اختراع و ایده خود از مرکز نوآوری پارک شروع کردیم و مورد حمایت‌های آنها قرار گرفتیم».


وی ادامه داد: «از طریق مرکز نوآوری به قسمت پیش رشد مرکز رشد معرفی شدیم و با حمایت پارک این شرکت تبدیل به شرکت رشد شد. پس از ساخت نمونه‌های آزمایشی اولیه، تبدیل به شرکت دانش بنیان شدیم و اکنون با کسب مجوزهای لازم تبدیل به یک شرکت نوپا در عرصه تولید فرآورده‌های گیاهی در استان شدیم».


به گفته وی، تمامی این مراحل در کمتر از یک سال و با حمایت‌های مسئولین پارک علم و فناوری یزد و مرکز رشد و فناوری میبد صورت گرفت.


وی ضمن تشریح محصول این شرکت افزود: «اولین محصولی که کار را با آن شروع کردیم، حشره کش‌های زیستی- گیاهی بود. فرمولاسیونی که به کار بردیم در کشور مشابه ندارد. در واقع این محصول در نوع خود منحصر به فرد است».


حسینی همچنین گفت: «در خارج از ایران محصولی با این عنوان وجود دارد که البته فرمولاسیون آن با محصول ما تفاوت دارد. برای مشخص کردن دوز لازم این محصول از تست آزمایشگاهی و مزرعه‌ای مرکز تحقیقاتی منابع طبیعی یزد بهره جستیم. در فاصله بین تولید تا آزمایش کارهای جدیدی را آغاز کردیم. یکی از بخش‌های فعال این شرکت، بخش R&D آن بود. این شرکت در سه بخش به فعالیت مشغول است. در بخش انسانی به تولید داروهای درد مفاصل، کرم‌های آرایشی و بهداشتی و رنگ‌های موی گیاهی می‌پردازد. بخش کشاورزی در زمینه تولید حشره کش‌های گیاهی پسیل پسته و شته گلخانه‌ای مشغول به کار است. بخش طیور در کار تولید داروی درمان تنفسی گوارشی نیوکاسل پرندگان است».


وی افزود: «در زمینه تولید داروهای انسانی، تمام مجوز‌های لازم برای تولید با برند آرترینا، از معاونت غذا و دارو گرفته شده و تا پایان سال وارد بازار می‌شود. حشره کش‌های زیستی در مرحله دریافت مجوز از سازمان اصلاح نباتات است. به زودی با برند هرباتوکس وارد بازار خواهد شد. در زمینه دام و طیور نیز اقدامات اولیه با اداره کل دامپزشکی انجام شده و پس از کسب مجوزهای لازم وارد بازار خواهد شد».


مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست فناور کوشای کویر گفت: «در حال حاضر ۵ طرح موفق در مرکز نوآوری پارک علم و فناوری یزد داریم که آخرین دستاورد این شرکت قرار گرفتن آن در ردیف ۱۷ شرکت بر‌تر دانش بنیان استان یزد است. بخش R&D این شرکت آمادگی خود را در زمینه همکاری با کلیه شرکت‌های فعال عرصه فرآوری گیاهان دارویی اعلام داشت».


انتهای پیام/

ارسال نظر