صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۱ - ۱۵ تير ۱۳۹۴

لگو برای سبز کردن قطعات خانه‌سازی‌اش میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری می‌کند

شرکت لگو، امپراتور 57 ساله اسباب‌بازی‌ها، تاکنون قطعات خانه‌سازی‌اش را از پلاستیک مس‌ساخته اما این غول اسباب‌بازی دانمارکی میلیون‌ها دلار هزینه کرده است تا از شر پلاستیک خلاص شود.
کد خبر : 26903

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از Fastcoexist، لگو اعلام کرده که تا سال 2030، هیچ کدام از قطعات خانه‌سازی‌اش دیگر از ABS، پلاستیک با بیس روغن درست نخواهد شد. این در حالی است که شرکت لگو سالانه 60 میلیارد قطعه خانه‌سازی تولید می‌کند.


روار ترانگ‌بائک، مدیر رسانه شرکت لگو در این‌باره گفت: «این اقدام، یک حرکت منطقی برای کاهش آثار زیست‌محیطی است. اگر به میزان تولید دی‌اکسید کربن شرکت ما نگاه کنید، بخش عمده این تاثیرات مخرب بر محیط زیست ما مربوط به فعالیت‌هایی می‌شود که قبل از رسیدن مواد خام به کارخانه ما اتفاق می‌افتد».



وی افزود:‌«سال کذشته، حدود 70 میلیون قطعه خانه‌سازی لگو را بازیافت کردیم ولی قصد داریم با هماهنگی با کارخانه‌‌های‌مان از کیفیت محصولات‌مان مطمئن شویم. ما بیشتر از این نمی‌توانیم کیفیت محصولات‌مان را بالا ببریم زیرا ما دقیقا می‌دانیم از چه موادی برای تولید استفاده می‌‌کنیم. چالش اصلی ما قطعات بازیافتی است که از خارج مجموعه وارد کارخانه‌های ما می‌شود و ما دقیقا نمی‌دانیم که با چه موادی ساخته شده‌اند».


شرکت لگو در حال همکاری با سازمان‌های غیرانتفاعی و دانشگاه‌های سرتاسر جهان است تا بفهمد که چه موادی دوستدار محیط زیست است و در این حال به درد تولید قطعات اسباب‌بازی می‌خورد. تحقیقات این نهادها نشان خواهند داد که مواد مختلف چه تاثیری روی بچه‌هایی که با اسباب‌بازی‌ها بازی می‌کنند، خواهد گذاشت.


مترجم: نسترن صائبی





انتهای پیام/

ارسال نظر