صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۵۶ - ۱۵ تير ۱۳۹۴

این هفته، آغاز بررسی توافق هسته‌ای در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا به زودی مرور و بررسی توافق احتمالی هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 را آغاز خواهند کرد.
کد خبر : 26880

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه خبری المانیتور، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا قرار است طی روزهای آینده بررسی مفاد توافق را پس از یک ماه فعالیت موازی با سنا در این‌باره به طور مستقل آغاز کند.


بر اساس این گزارش، کمیته مسائل خارجی مجلس نمایندگان روز پنجشنبه نهم جولای با استفان ریدمیکر، از مقامات کمیته کنترل سلاح در دولت جرج بوش و دیگر کارشناسان نشستی را برگزار خواهد کرد تا در آن مفاد توافق هسته‌ای مورد بررسی قرار گیرد. این در حالی است که ادامه مذاکرات در وین با هدف دستیابی به توافق تا پایان هفته در جریان است.


بر اساس این گزارش، در صورتی که مذاکرات به بعد از نهم جولای موکول شود، آنگاه کنگره به جای 30 روز 60 روز برای بررسی توافق هسته‌ای فرصت خواهد داشت که این مسئله می‌تواند باعث تاخیر در لغو تحریم‌ها و عقب‌نشینی از توافق شود.


«اد رویس» رئیس کمیته مزبور در روزهای اخیر تردیدهای بسیاری را درباره توافق احتمالی بیان کرده و گفته است: همزمان با بررسی توافق هسته‌ای از سوی کنگره، ما به دنبال این خواهیم بود که ببینیم دولت چگونه خط قرمزهای مد نظر کنگره را در توافق لحاظ کرده است. نشست روز پنجشنبه نخستین جلسه از سلسله جلساتی است که کمیته مسائل خارجی قصد دارد آن را درباره یکی از مهم‌ترین توافق‌های صورت گرفته در دهه‌های اخیر برگزار کند. همان‌طور که قبلا نیز گفته‌ام توافق نکردن بسیار بهتر از یک توافق بد است.


از سوی دیگر الیوت انگل نماینده دموکرات مجلس نمایندگان، در این‌باره می‌گوید: گزینه افراد مخالف با توافق هسته‌ای این است که توافق هرگز انجام نشود، که این مسئله مطمئنا به معنای این است که اقدام نظامی علیه سایت‌های هسته‌ای انجام شود و تحریم‌های شدیدتری علیه ایران اعمال شود. در حالی که ما باید در میان تمام گزینه‌های بد گزینه‌ای را که موارد بد کمتری دارد، انتخاب کنیم.


در عین حال اعضای سنا این هفته قرار است مسئله نتایج نشست سران کشورهای عضو همکاری خلیج فارس و باراک اوباما را که اخیرا در کمپ‌دیوید برگزار شد، مورد بررسی قرار دهند. در جلسه سنا قرار است مسئله همکاری میان این کشورها و آمریکا و تحلیل و نوع واکنش کشورهای عربی به توافق هسته‌ای با ایران و گسترش نفوذ ایران در منطقه مورد بررسی قرار گیرد.


در این جلسه قرار است نظرات کارشناسان درباره نحوه بهبود سیاست خارجی آمریکا در قبال اعضای شورای همکاری خلیج فارس و از بین بردن نگرانی‌های آنان درباره مسائل مختلف از جمله ایران مورد بررسی قرار گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر