صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۲۰ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۶
مدیر گروه مدیریت دولتی واحد شوشتر با آنا مطرح کرد؛

لزوم ارائه مدل ایرانی برای توسعه رشته مدیریت

مدیر گروه رشته مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر بر لزوم ارائه مدل ایرانی برای توسعه این رشته تأکید کرد.
کد خبر : 268761

فؤاد مکوندی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: «مدیریت دولتی یکی از رشته‌های جدید و میان رشته‌ای است که از اواخر سال ۱۳۴۰ وارد دانشگاه‌های کشور شده است؛ در سال ۹۵ تغییراتی در این رشته حاصل و گرایش‌های جدیدی اضافه شد که نیازمند کاربردی تر شدن آن برای رفع نیازهای جامعه است.»


مکوندی گفت: «با این که پنجاه سال از عمر رشته مدیریت در کشور ما می‌گذرد اما یک مدل ایرانی برای آن در نظر گرفته نشده است و تنها به داشتن مدرک تحصیلی مدیریت دولتی اکتفا می‌شود.»


وی تصریح کرد: «اگر سازمانی مانند نظام مهندسی با یک ساز و کار مشخص به مهندسان اعطای مجوز می‌کند، سازمانی هم برای صدور مجوز مدیریت باید وجود داشته باشد؛ دانشجویان رشته مدیریت باید متناسب با مهارت‌های موردنیاز، علم لازم را یاد بگیرند تا بتوانند در بازار و دولت تاثیرگذار باشند.»


مدیر گروه مدیریت دولتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شوشتر خاطرنشان کرد: «یکی از مشکلاتی که در ایران و در این رشته وجود دارد نوع تحقیقات در مدیریت دولتی است؛ روش‌های پیشین مشکلی از جامعه را حل نکرده و نیازمند تحقیقات توسعه‌ای و بنیادی است تا به وسیله نتایج تحقیقات به رفع مشکلات جامعه اقدام شود؛ اکنون در ایران آکادمیک و صنعت گسسته هستند و مدیریت نیز از این قاعده مستثنا نیست به همین دلیل باید مانند کشورهای پیشرفته این ارتباط برقرار شود.»


این مسئول افزود: «از مدیران باید دعوت کرد در دانشگاه‌ها برای دانشجویان این رشته سخنرانی کرده و تجربیات خود را منتقل کنند؛ همچنین باید افراد آکادمیک را برای حضور موثر در سازمان‌ها به کار بگیریم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر