صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران:

استعفای نجفی قابل پیش‌بینی بود/ استرس زیاد شهردار به دلیل بدهی‌های بالای شهرداری

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه بنده پیش‌بینی می‌کردم که شهردار استعفا دهد، تاکید کرد: بدهی‌های شهرداری رقم‌های کوچکی نیست و قاعدتا استرس‌های زیادی را به شهردار تهران وارد کرده است.
کد خبر : 268500

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا محمد علیخانی در نشست خبری خود با اشاره به استعفای شهردار تهران اظهار کرد: بنده پیش‌بینی می‌کردم که این اتفاق بیفتد ولی این اتفاق در روزهای پایانی سال 96 غیرمنتظره بود.


وی درباره علت پیش‌بینی‌اش درباره استعفای شهردار تهران تصریح کرد: به لحاظ فشارهایی که وجود داشت این امر قابل پیش‌بینی بود؛ البته بیماری آقای نجفی هم که اعلام شده عارضه جدید پزشکی است که برای وی به وجود آمده است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: شورای شهر تهران نیز جلسه‌ای را برگزار کرد و موضوع بیماری وی را بررسی کردند و بیماری وی تایید شده است، این در حالی است که استرس بر تشدید بیماری وی تاثیر بسزایی دارد.


علیخانی با بیان اینکه این واقعیت است که وی از ابتدای کار در شهرداری تحت فشار بوده است گفت: این در حالی است که آقای نجفی در جاهای دیگر نیز سابقه داشته که تحت فشار بوده و در نهایت استعفا داده است.


وی تصریح کرد: در این مدت 7 ماهه از فعالیت آقای شهردار، وی زحمات زیادی کشیده است و فشارهای درونی و داخلی نیز وجود داشته است و شهرداری مشکلات عدیده‌ای از جمله بدهی‌های انباشت شده از دوره‌های قبل بوده است.


علیخانی بدهی 52 هزار میلیارد تومانی و پروژه‌های نیمه‌تمام به میزان بیش از 50 هزار میلیارد تومان مشکلات جدی شهرداری دانست و گفت: این رقم‌های کوچکی نیست و قاعدتا استرس‌های زیادی را به شهردار تهران وارد کرده است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران همچنین به تجمع تعدادی از پیمانکاران در ماه‌های گذشته در مقابل درب شهرداری و همچنین ساختمان شورای شهر تهران اشاره کرد و گفت: در این مدت شاهد تجمع پیمانکاران بودیم که برخی از این مطالبات به 7 الی 8 سال قبل برمی‌گردد و این در حالی است که این پیمانکاران در گذشته خیلی آزاد نبودند و نمی‌توانستند اعتراضات خود را به این شکل عنوان کنند اما در این دوره شرایط برای اعتراض آنها فراهم شده است و این در حالی است که رسانه ملی نیز از این موضوع استقبال می‌کند که البته موضوع خوب و قابل توجهی است.


عضو شورای شهر نهران در ادامه با تاکید بر اینکه نجفی در این مدت فعالیت‌های مناسبی داشته است، گفت: جا دارد از وی بابت زحماتی که در این مدت کشیده تشکر کنیم.


وی با تاکید بر اینکه شهردار هیچ جلسه‌ای را با هیچ یک از اعضای شورای شهر تهران در خصوص استعفای خود نداشته است، گفت: وی زمانی که استعفای خود را به رئیس شورای شهر داده است، قبل از آن هیچ ارتباطی و هیچ جلسه‌ای را با اعضای شورا نداشته است و تصمیم خودش بوده است.


رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه اعضای 21 نفره شورای شهر تهران حمایت لازم را از شهردار منتخب خود در این مدت داشتند، گفت: علی‌رغم اینکه بنده به برخی از تصمیمات وی منتقد بودم اما نجفی فعالیت خوبی را در شهرداری داشته است.


مقبولیت ۷۰ درصدی هاشمی برای شهردار شدن


وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال شهردار شدن محسن هاشمی، توضیح داد: چون برخی احتمال می‌دهند که محسن هاشمی جزء گزینه‌ها باشد و از آنجایی که دلشان نمی‌خواهد تا وی شهردار شود، شروع به تخریب هاشمی کردند که این کار پسندیده‌ای نیست. چرا که وی بارها تاکید کرده که دنبال شهردار شدن نیست و این تصمیم شورا است که تشخیص بدهد چه کسی شهردار شود.


علیخانی ادامه داد: هر چند در نظرسنجی‌ها ۷۰ درصد شرکت کنندگان در نظرسنجی معتقدند که هاشمی برای شهردار شدن مناسب است، اما نظر نهایی را شورای شهر اعلام خواهد کرد؛ هاشمی در افکار عمومی و بدنه شهر مقبولیت دارد و دقت داشته باشید که در لیست امید نیز با بالاترین رأی به شورای شهر راه یافت. حالا خود هاشمی بخواهد یا خیر؟ یک بحث است و اینکه شورای شهر وی را انتخاب کند یا خیر؟ بحث دیگری است، هر چند که خودش اعلام کرده تمایلی برای شهردار شدن ندارد و در شورا نیز این بحث مطرح نشد. اما حرف من این است که نباید تخریب‌ها شروع شود که کار پسندیده‌ای نیست.


جمع‌بندی در خصوص گزینه‌های جایگزین نجفی پیش از 19 فروردین


وی در مورد گزینه‌های شهرداری تهران نیز گفت: تا کنون گزینه‌ای مطرح نشده و اسامی که در رسانه‌ها منتشر می‌شود در حد گمانه زنی است اما قطعا تا قبل از جلسه ۱۹ فروردین که بحث استعفای نجفی مطرح می‌شود جلسه هم اندیشی با اعضای شورای شهر خواهیم داشت تا به جمع‌بندی در خصوص گزینه‌ها برسیم.


علیخانی درباره سرانجام طرح ترافیک با بیان اینکه طرح ترافیک مصوبه شورای عالی ترافیک را دارد، گفت: ما به عنوان اعضای شورای شهر ایده‌هایی برای بهبود این طرح 38 ساله داشتیم اما از آنجایی که هیچ یک از اعضای شورای شهر عضو شورای ترافیک نیستند فرصت طرح پیشنهادات خود را نداشتیم.


سرانجام طرح جدید ترافیک


وی با بیان اینکه مصوبه طرح ترافیک جدید با اصلاح ایرادات هیات تطبیق قابل اجراست، گفت: تنها مشکل ایراد پلیس راهور بود که درباره نصب دوربین‌ها به خصوص در مبادی خروجی ابهام داشتند که خوشبختانه در جلسه اخیر کمیسیون حمل و نقل با معاونت مربوطه مشخص شد که تمام دوربین‌های خروجی نیز نصب شده و طرح ترافیک از سال جدید آغاز می‌شود.
علیخانی با بیان اینکه معمولا طرح‌های جدید از اول اردیبهشت ماه آغاز می‌شود، گفت: در حال حاضر تنها بحث ثبت نام سهمیه بگیران است که مسئولان مربوط اعلام کرده‌اند که در حال طراحی سایت هستند که به نظر می‌رسد تا چند روز آینده و نهایتا بعد از تعطیلات ثبت نام آغاز شود.



وی درباره ساماندهی تاکسی‌های اینترنتی در سال 97 نیز با بیان اینکه ما اصلا با فعالیت تاکسی‌های اینترنتی مخالفت نداریم، اضافه کرد: حتی معتقدیم که اگر این تاکسی‌ها با کارکرد درست فعالیت کنند در کاهش ترافیک و مصرف سوخت تاثیرگذار هستند اما چند نکته قابل ذکر است. چرا که به تازگی عنوان شده ناوگان 200 هزار تاکسی اینترنتی در سطح شهر فعال است و این در حالی است که ما 80 هزار تاکسی نیز داریم.
علیخانی با بیان اینکه بر اساس قانون مدیریت حمل و نقل در درون شهرها بر عهده شهرداری‌ها است، گفت: چند سال است که همه مسئولان شهرداری، دولت و ... تلاش می‌کنند که مشکل تاکسی‌های فرسوده و آلاینده را رفع کنند و در صدد آن هستند که سیستم تاکسیرانی به روز شود که تا کنون نیز موفق بوده‌اند اما حالا دقت داشته باشید که 200 هزار خودرو وارد چرخه حمل و نقل شده اما هیچ نظارت و کنترلی بر روی آنها نمی‌شود و شما یک محاسبه سرانگشتی کنید که ببینید یک تاکسی هیبریدی با یک پراید مدل 80 به چه میزان آلایندگی تولید می‌کند و آیا ما نباید نگران باشیم؟
وی با بیان اینکه ظاهرا این شرکت‌های اینترنتی با استناد به قوانین استارت‌آپ‌ها و خدمات اینترنتی خود را معاف از گرفتن مجوز از شهرداری می‌دانند، ادامه داد: دقت داشته باشید که بر اساس قانون، جابجایی مسافر در شهر در چارچوب وظایف شهرداری است اما دو نکته باید رعایت شود که احراز صلاحیت رانندگان خودرو و دیگری کنترل و کیفیت خودروهای آنان است. چرا که زحمات زیادی در خصوص نوسازی تاکسی‌ها برای کاهش آلودگی هوا کشیده شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر