صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۳۱ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶

اقتصاد مریض حاکم در آموزش و پرورش/ طرح مجلس برای جبران کمبود بودجه

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از طرحی برای جبران کمبود بودجه در آموزش و پرورش خبر داد و گفت: به دلیل اقتصاد بیمار این حوزه، وزرا هیچ‌گاه عملکرد درخشانی نداشتند.
کد خبر : 268092

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر آنا، مهرداد بائوج لاهوتی، با اشاره به طرح تنظیم مقررات اداری و مالی وزارت آموزش و پرورش، عنوان کرد: این طرح پیش از در دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس قرار داشت که با توجه به اینکه زمان بررسی آن گذشت، این طرح در دستور کار صحن علنی مطرح شده تا ساماندهی دقیقی در خصوص مقررات مالی آموزش و پرورش انجام گیرد.


نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی افزود: متأسفانه حوزه آموزش و پرورش هر ساله با بحران بودجه‌ای مواجه بوده لذا لازم است تحولی مهم در حوزه آموزش و پرورش صورت گیرد.


وی با بیان اینکه این طرح می‌کوشد کمبود بودجه آموزش و پرورش را به انحای مختلف جبران کند، ادامه داد: اختصاص درصدی از محل شرکت‌های دولتی به آموزش و پرورش، فروش اموال و املاک بلااستفاده دولتی و اقداماتی از این دست در دستور کار طرح مذکور قرار دارد.


لاهوتی بزرگترین معضل آموزش و پرورش را اقتصاد این حوزه خواند و گفت: متأسفانه تمام بودجه آموزش و پرورش صرف امور جاری و پرداخت حقوق و مزایا می‌شود و این مسئله موجب می‌شود بودجه‌ای برای سایر امور و کیفی‌سازی مسئله آموزش در مدارس باقی نماند.


عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به ملاقات خود با وزیر آموزش و پرورش، تصریح کرد: در نشست با وزیر هم به این مسئله اشاره کردم که وزرای آموزش و پرورش همواره وزرای قَدَری در دولت بودند ولی به دلیل همین اقتصاد مریض حاکم در آموزش و پرورش نتوانسته‌اند کارنامه درخشانی از خود بر جای بگذارند و به امور تحولی و کیفی‌سازی آموزش در مدارس بپردازند.


منبع: خانه ملت


انتهای پیام/

ارسال نظر