صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۳۸ - ۲۳ اسفند ۱۳۹۶
نماینده مردم اردبیل در موافقت با استیضاح حجتی مطرح کرد؛

ادامه واردات محصولات خطرناک تراریخته بدون ضابطه

نماینده موافق با استیضاح با انتقاد از سیاست‌های وزیر جهاد کشاورزی گفت: واردات محصولات خطرناک تراریخته بدون هیچ ضابطه‌ای ادامه دارد و سلامت غذایی جامعه را به خطر انداخته است.
کد خبر : 267971

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری آنا، صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز و در موافقت با استیضاح محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه بخش کشاورزی موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی کشور است، اظهار داشت: ضمن تشکر از زحمات آقای حجتی، انتقاداتی نسبت به عملکرد وی به ویژه در حوزه صیانت از حقوق کشاورزان و دامداران و نیز سلامت موادغذایی وجود دارد که قبلاً نیز آنها را گوشزد کردم، اما هیچ اراده‌ای برای حل این مشکلات دیده نمی‌شود.


وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال‌های اخیر در توزیع اعتبارات و فرصت‌ها، عملکرد خوبی نداشته و شاهد تبعیض و بی‌عدالتی هستیم که نتیجه سوءمدیریت شخص وزیر است.


این نماینده مجلس ادامه داد: در زمینه عرضه و بازاریابی محصولات کشاورزی شاهد خام‌فروشی هستیم و کمترین میزان درآمد، عاید روستاییان و کشاورزان می‌شود؛ عدم برندسازی و بسته‌بندی مناسب نیز باعث این مشکل شده است.


وی تصریح کرد: همه این مشکلات باعث شده است تا جمعیت روستاها به تدریج از ۷۰ درصد به ۲۵ درصد کاهش یابد و روستاها از سکنه خالی شوند.


نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود تولیدات مناسب داخلی، به دلیل سوءمدیریت و یا اعطای رانت به برخی‌ها، مجوز واردات محصولات کشاورزی به ویژه در فصل برداشت صادر می‌شود.


بدری اظهار داشت: واردات محصولات خطرناک تراریخته بدون هیچ ضابطه‌ای در حال انجام است و سلامت و امنیت غذایی را به خطر انداخته است.


وی در همین رابطه خاطرنشان کرد: استان اردبیل یکی از رتبه‌های برتر سرطان را به خود اختصاص داده که این به دلیل وضعیت مواد غذایی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر