صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مصطفی‌پور: نامه رئیس‌جمهوری در راستای اقتصاد مقاومتی بود

مدیرعامل سابق بانک قرض الحسنه مهر ایران با اشاره به نامه اخیر رئیس‌جمهوری به معاون اول درباره تدوین برنامه جامع اصلاح نظام بانکی و توسعه بازار سرمایه گفت: نخستین مرحله اقتصاد مقاومتی ارائه راهکارهایی برای توانمندسازی بانک‌هاست و این نامه نیز دقیقا در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی بود.
کد خبر : 26793

غلامرضا مصطفی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی آنا با بیان اینکه منویات مقام معظم رهبری ذرباره الزامات اقتصاد مقاومتی مدتهاست که ابلاغ شده است، افزود: همان طور که رئیس‌جمهوری محترم در نامه خود به درستی اشاره کردند، دولت باید دیون خود را پرداخت کند و برنامه‌ریزی درستی برای مدیریت بدهی‌های خود داشته باشد.


او ادامه داد: دولت باید با سیاست درست و قابل دفاع، تعادلی منطقی بین منابع و مصارف به وجود آورد.


مصطفی‌پور با تاکید بر اینکه اجرای دستورهای رئیس‌جمهوری در نامه اخیر به مدیران و کارشناسان خردمند، با تجربه و عالم نیاز دارد، گفت: چه بسا اگر مجریانی این طرح دارای علم باشند اما از دانش نظری بی‌بهره باشند، به تنهایی نتوانند آن را عملیاتی کنند.


وی ادامه داد: برای اجرای این طرح به مدیران عالم واقعی نیاز است که تجربه کافی و وافی داشته باشند. همچنین وزارتخانه های اقتصادی از قبیل وزارت اقتصاد، تعاون، صنعت، جهاد کشاورزی، بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید به صورت یکپارچه کار کنند.


مصطفی پور اجرایی شدن این طرح و موفقیت ‌آن را منوط به این دانست که مدیران وضع موجود را بسنجند، هدف را به صورت کامل مشخص کنند و همچنین زمان‌بندی مناسبی برای آن در نظر داشته باشند.


وی در پایان اظهار امیدواری کرد که محتوای این نامه به صورت نوشته و روی کاغذ باقی نماند تا تاثیر آن بر اصلاح اقتصاد کشور نمایان شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر