پیگیری بازرسی هوشمند و پرونده الکترونیک در تامین اجتماعی
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از تامین اجتماعی، محمدحسن زدا در پنجمین جلسه شورای اداری معاونت بیمهای سازمان تامین اجتماعی، اظهار کرد: تشکیل معاونت بازرسی دفاتر قانونی در اداره کل وصول حق بیمه از دیگر فعالیتهای صورت گرفته برای بهبود فعالیتها و افزایش کارایی بخش حسابرسی است.
وی محدودیت بازه زمانی یک ساله برای حسابرسیها را نیز از اقدامات این سازمان برای کمک به واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی برشمرد و گفت: در سالی که گذشت سازمان تامین اجتماعی برای حمایت از نیروی کار واحدهای تولیدی مختلف که دارای مشکل بودهاند نهایت همکاری را به عمل آورده است.
زدا با بیان اینکه در روزهای اخیر ٥٠٠٠ میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت در حال پرداخت است، گفت: با این کار عیدی و مستمری بازنشستگان در سال جاری سریعتر از سال گذشته پرداخت می شود.
وی ادامه داد: در سال آینده نیز با توجه به قانون بودجه بنا است که حدود ٥٠ هزار میلیارد تومان از مطالبات سازمان تامین اجتماعی پرداخت شود که بخشی از آن به صورت تهاتر تسهیلاتی است که این سازمان و شرکتها و مجموعههای تابعه دریافت کردهاند و تسویه این تسهیلات گام ارزشمندی در راستای بهبود و ارتقاء کارآمدی سازمان برای خدمت به جامعه شریف بیمه شدگان است.
بهروز کریمی، مدیرکل نامنویسی و حسابهای انفرادی سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه به بیان خلاصهای از فعالیتهای سال ٩٦ پرداخت و گفت: ایجاد سامانه تبادل اطلاعات با سایر دستگاهها برای کاهش مراجعات مردمی برای دریافت گواهیهای مختلف یکی از اقدامات برجسته سال ٩٦ است که بهبود خدمات به مردم و کاهش مراجعات به شعب تأمین اجتماعی را به دنبال دارد.
وی ارائه دفترچه بیمه بدون نیاز به حضور در شعب را یکی دیگر از برنامههای در دست اجرای این اداره کل برشمرد و گفت: امیدواریم در آینده نزدیک امکان ارائه این سرویس فراهم شود.
کریمی با بیان اینکه در ایام نوروز حداقل یک شعبه تامین اجتماعی در هر شهر برای ارائه خدماتی از قبیل تمدید اعتبار و تعویض دفترچه بیمه شدگان آماده فعالیت خواهد بود، اظهار کرد: امیدواریم از سال آینده با توسعه بیشتر خدمات غیرحضوری، نیازی به این کار نباشد.
منصور آتشی، مدیرکل فنی بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه فعالیت بر اساس برنامه عملیاتی و برنامه راهبردی را از اولویتهای این سازمان برشمرد و گفت: توسعه خدمات غیر حضوری از برنامههای اصولی است که در سازمان تأمین اجتماعی پیگیری میشود.
وی ادامه داد: در اداره کل فنی بیمه شدگان گسترش خدمات به مشاغل غیررسمی و مشاغل مرتبط با فضای مجازی در سال ٩٦ با جدیت دنبال شده ودر سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.
مهرداد قریب، مدیرکل وصول حق بیمه سازمان تامین اجتماعی نیز گفت: در سال ٩٦ مدیران و کارکنان واحدهای بیمه ای تامین اجتماعی در سراسر کشور تلاش بسیاری را برای تحقق اهداف و برنامههای این سازمان داشتند و با همدلی تمامی همکاران و همچنین همکاری و مساعدت جامعه شریف کارفرمایان اهداف تعیین شده محقق شده است.
محمد قوامی، مدیرکل دفتر کارگزاری ها سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: استاندارد سازی فعالیتهای کارگزاریها در سال ٩٦ با جدیت دنبال شده و در سال آینده نیز تداوم خواهد داشت.
وی افزود: با توجه به توسعه همه جانبه فعالیتهای سازمان تامین اجتماعی در حوزه کارگزاری نیز ارائه خدمات بیشتر و افزایش رضایتمندی جامعه را دنبال میکنیم.
سید محمدعلی جنانی، مدیرکل فنی مستمریها سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه اظهار کرد: تلاش ها و اقدامات صورت گرفته برای ارتقاء خدمات به جامعه شریف بازنشستگان و مستمری بگیران در سال ٩٦ منجر به ایفای کامل و به موقع تعهدات سازمان تامین اجتماعی شده است.
وی افزود: یکی از برنامههای اصولی رفع مغایرتها در حوزه مستمریهای سازمان تامین اجتماعی است که تلاشها برای تحقق کامل این برنامه تداوم خواهد داشت.
انتهای پیام/