صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۰ - ۱۴ تير ۱۳۹۴
استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر عنوان کرد:

ثبت «میمند» کرمان در میراث جهانی، پنجره‌ای رو به رونق گردشگری

استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر با ابراز خرسندی از ثبت روستای صخره‌ای و تاریخی «میمند» کرمان در فهرست میراث جهانی یونسکو اظهار کرد: ثبت «میمند» کرمان در میراث جهانی یونسکو، علاوه بر رونق گرشگری، پنجره‌ای را به روی صنعت توریسم خواهد گشود.
کد خبر : 26702

دکتر کمال جوانمرد با اعلام اینکه روستای صخره‌ای و تاریخی «میمند» کرمان، با قدمت چند هزار ساله از نخستین سکونت‌گاه‌های بشری و از مواریث باستانی ایران به شمار می‌رود به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: روستای صخره‌ای و تاریخی «میمند» ، در 38 کیلومتری شمال ‌شرقی شهرستان شهربابک در استان کرمان با وسعت 420کیلومتر مربع و در ارتفاع 2 هزار و 240 متر‌ از سطح دریا واقع است.


این استاد جامعه‌شناسی افزود: با رونق صنعت گردشگری و توریسم می‌توان بدون اتکا به درآمد متکی به نفت، سهم مهمی در رونق اقتصادی کشور ایفا کرد و این مهم نیازمند تامین و تجهیز زیرساخت‌ها، گسترش امکانات رفاهی و مشارکت و همدلی مردم و مسئولان است.


جوانمرد با تاکید بر جذب گردشگر، خواستار تلاش برای حفظ زیست بوم اصیل این روستای صخره‌ای و تاریخی و عدم خدشه و اختلال در زندگی بکر مردم این منطقه شد و گفت: ثبت روستای صخره‌ای و تاریخی «میمند» کرمان در فهرست میراث جهانی یونسکو، پیوند بیشتر با جامعه جهانی را میسر خواهد کرد.


استاد جامعه‌شناسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بردسیر با اعلام اینکه روستایی صخره‌ای و تاریخی «میمند»کرمان در سی و نهمین نشست کمیته میراث جهانی یونسکو که در بن آلمان برگزار شد به عنوان نوزدهمین میراث فرهنگی ایران به ثبت جهانی رسید، افزود: با این ثبت، پس از ارگ بم و باغ شاهزاده ماهان، سه اثر از استان کرمان در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت.


انتهای پیام/

ارسال نظر