صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۱۸ - ۱۴ تير ۱۳۹۴
در جلسه کمیسیون سلامت و محیطزیست شورای شهر مطرح شد

حافظی: ارتقای کیفیت محصولات در میادین میوه و تره‌بار/ صفوی: عرضه محصولات ارگانیک از مصوبات شوراست

رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر با بیان اینکه در راستای فعالیت‌های سازمان میادین، کیبفبت محصولات را ارتقاء داده‌ایم، گفت: این موضوع سبب می‌شود تا محصولات در نقل و انتقالات، آسیب کمتری ببینند و سالم به دست مصرف کننده برسند.
کد خبر : 26645

به گزارش گروه اجتماعی آنا به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت میادین، یکصد و شصت و پنجمین جلسه کمیسیون سلامت و محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر با حضور رحمت‌الله حافظی، محمد حقانی و معصومه آباد اعضای شورای شهر تهران و سید احمد صفوی، مدیرعامل در سازمان مدیریت میادین امروز (یکشنبه) تشکیل شد.


توجه به مسایل زیست‌محیطی با همراهی اساتید و اهل فن دنبال می‌شود


رحمت الله حافظی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر در این جلسه گفت: در راستای فعالیت‌های سازمان میادین، ارتقای کیفیت محصولات را داشته‌ایم و این موضوع سبب می‌شود تا محصولات در نقل و انتقالات، آسیب کمتری ببینند و سالم به دست مصرف کننده برسند.


وی سورت و بسته‌بندی را به عنوان پیش‌نیاز و از الزامات ایجاد بستر و شرایط فروش محصولات غیرحضوری دانست و اظهار کرد: توجه به مسایل زیست‌محیطی با همراهی اساتید دانشگاهی و اهل فن در حوزه محیط‌زیست دنبال می‌شود.


حافظی با تاکید بر راه‌اندازی بورس میوه و تره بار در سطح کشور اضافه کرد: سازمان باید توزیع کننده باشد و می‌تواند برای صادرات در خارج از کشور از توان خود بهره گیرد. همچنین شورای شهر می‌تواند در این زمینه کمک کننده بوده و برای مقابله با میوه قاچاق همراه سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار باشد.


سازمان میادین به اقشار کم درآمد مناطق جنوبی شهر توجه داشته باشد


همچنین محمد حقانی، عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر ضمن تمجید از سازمان میادین به دلیل توجه به امور مطالعاتی و پراکنش و جانمایی و توسعه مناسب میادین و بازارها در سطح شهر تهران اذعان کرد: سازمان میادین با توجه به هدف تاسیس خود در توسعه بازارها و میادین، به اقشار کم درآمد به خصوص مناطق جنوبی شهر تهران توجه داشته باشد. همچنین پایداری مالی مجموعه را باید حفظ کرد و روش ها و شیوه‌های واگذاری براساس روح قانون و ماموریت اصلی در دستور کار سازمان قرار گیرد و باید نظارت و راهکارهایی اعمال شود تا دلالان در میادین و بازارها فعالیت نداشته باشند.


سازمان میادین باید محصولات را با حداقل قیمت و بیشترین کیفیت عرضه کند


معصومه آباد، عضو کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران نیز با بیان اینکه طبق اساسنامه سازمان باید محصولات را با حداقل قیمت، بالاترین کیفیت و دسترسی آسان در دسترس شهروندان قرار دهد و سازمان برای این کار سامانه‌ای را ایجاد کرد، افزود: سازمان باید در اجرای هر طرحی از تحقق اهداف در نظر گرفته شده اطمینان حاصل کند.


وی با اشاره به خارج کردن مدل جمعیت‌پذیری شهر تهران به مهاجرپذیری، افزود: نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که از اقصی نقاط کشور در سازمان میادین مشغول به کار هستند که باید ساز و کاری برای این موضوع مشخص شود، البته با وجود کلاس‌های آموزشی برای کارگران غرفه‌ها وضعیت رفتار با مشتری بسیار بهتر شده است.


190میدان در شهر تهران نیاز شهروندان را تامین می‌کنند


در این جلسه سید احمد صفوی، مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با بیان اینکه سازمان میادین به لحاظ گستردگی و اثربخشی در زندگی روزمره مردم نقش موثری در تامین و تنظیم بازار میوه و تره بار دارد، گفت: قریب به 190میدان و بازار فعال در شهر تهران میزان قابل ملاحظه‌ای از نیاز شهروندان را تامین کنند.


وی درباره اینکه روزانه 2هزار و 300تن انواع میوه، فرنگی و سبزی، محصولات لبنی، پروتئینی و محصولات فرآوری شده در میادین و بازارهای سازمان میادین میوه و تره‌بار از طریق بهره‌بردارانی که براساس قانون و آیین نامه‌های اجرایی و مصوبات موجود به آنها غرفه واگذار شده در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد، یادآور شد: این در حالیست که ضمن توجه به کیفیت و دسترسی مناسب برای شهروندان به دقت قیمت‌گذاری و کنترل قیمت بر آنان صورت می‌پذیرد و به طور میانگین میوه‌وتره بار عرضه شده در میادین میوه‌و تره‌بار سازمان 40 درصد از سایر مراکز عرضه سطح شهر پایین‌تر است.


صفوی افزود: در میدان مرکزی میوه و تره‌بار، سازمان میادین مدیریت عمومی میدان را عهده‌دار است و عرضه و خرید و فروش محصولات توسط صنف محترم بار فروش در این میدان تابع مقررات نظام صنفی است.


وی با تاکید بر اینکه تعداد بازارها تا سال 84 در مجموع 69 بازار بود، ادامه داد: از سال 84 تاکنون تعداد بازارها به 187بازار رسید و 7بازار دیگر نیز درحال تکمیل و تجهیز بوده و به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.


مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران تصریح کرد: در سال 93 تعداد 14بازار جدید احداث و 10بازار قدیمی نیز نوسازی شده است و در سال 94 نیز 10بازار جدید احداث و همچنین 10بازار قدیمی دیگر نیز نوسازی خواهد شد.


نظارت‌های مستمر و دوره‌ای از میادین میوه‌و تره‌بار


وی با بیان اینکه علاوه بر نظارت‌های مستمر واحدهای سازمان از میادین و بازارها، نظارت دوره‌ای نیز به صورت هفتگی و نظام‌مند از مراکز سازمان انجام می‌شود، افزود: هر هفته با حضور معاونان و مدیران سازمان در یکی از میادین اصلی و بازارهای تابعه مسائل و موضوعات را براساس چک لیست‌های نظارتی بررسی و سپس در پایان هفته با حضور مدیرعامل، قائم مقام، معاونین و مدیران و نیز مسئولین میدان و بازارهای مذکور در جلسه‌ای مشترک نقاط ضعف و قوت بررسی و دسته‌بندی و سپس تصمیم‌گیری می‌کنیم.


به گفته وی در یک سال‌ونیم گذشته، 4 دور نظارت دوره‌ای به صورت هفتگی از میادین و بازارهای سازمان برگزار شده است.


صفوی با اشاره به اینکه عرضه محصولات ارگانیک از مصوبات شوراست، تصریح کرد: تاکنون 7 دوره نمایشگاه ارگانیک برپا شده که دوره گذشته با همکاری انجمن ارگانیک و با حضور تولیدکنندگان و کارگروه‌های تخصصی بوده است. همچنین موضوع مشتری مداری را بصورت نظرسنجی فصلی داریم و براساس نتایج، نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را برطرف می‌کنیم.


وی در تشریح طرح بهبود عملکرد میادین تصریح کرد: چند مولفه را به عنوان معیارهای اصلی طرح قرار داده‌ایم که کسب حلال، آرامش در خرید، احساس امنیت و اطمینان از خرید از جمله آنهاست. این طرح به صورت پایلوت در 5 بازار سردار جنگل، قنات کوثر، سهروردی، والائیان و بلوار فردوس انجام شده است.


صفوی همچنین با اشاره به عملیات ایجاد زیر ساخت‌های زمین 51 هکتاری ناحیه صنعتی میدان مرکزی و برای احداث سردخانه‌ بسته‌بندی و فرآوری که نقش مهمی در نگهداری با کیفیت محصول و همچنین کاهش ضایعات را به همراه دارد، اظهار کرد: مسجد سیدالشهدا نیز با همکاری هیات امنا تکمیل و برای انجام فریضه مراجعین به میدان مرکزی احداث و به بهره‌برداری رسیده است.


مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران با اشاره به نصب 2700دستگاه کارتخوان و 587صندوق فروشگاهی و 187دستگاه ATM افزود: در این زمینه به سطح خدمات‌رسانی مناسبی رسیده‌ایم، به طوری‌که در حال حاضر تمامی میادین و بازارها امکان دریافت و پرداخت الکترونیکی را دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر