صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۳۲ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

نمایندگان افغان: دولت آمریکا دشمن اصلی مردم افغانستان است

برخی از نمایندگان مجلس افغانستان در واکنش به حمله نیروهای خارجی به انبار سلاح در «پروان» گفتند آمریکا از گذشته تاکنون علیه مجاهدان اقدام کرده است و درصدد حذف آن‌ها از حکومت است.
کد خبر : 26562

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، «نظیراحمد حنفی» نماینده مردم هرات در مجلس نمایندگان افغانستان، گفت: آمریکا از راه‌های گوناگون مجاهدین را خلع سلاح می‌کند و مهماتی که از زمان روس‌ها غنیمت گرفته شده بود را کرده‌اند.


براساس این گزارش، «حنفی» با تاکید بر حمله نیروهای حمایت قاطع به انبار سلاح در «پروان»،‌ افزود: آمریکا اکنون سلاح و مهماتی که علیه طالبان،‌ داعش و نیروهای خارجی استفاده می‌شود نیز نابود می‌کند.


این عضو مجلس نمایندگان در پاسخ به این‌که چرا آمریکا به‌دنبال حذف مجاهدان است، گفت: آمریکا نیروهای خود را وارد افغانستان کرد تا انتقام روس‌ها را از ما بگیرد. آن‌ها می‌خواهند دست مجاهدان را از حکومت کوتاه کنند تا بتوانند به‌طور مستقیم حکومت را زیر نظر خود داشته باشند.


از سوی دیگر، مولوی «عبدالرحمان رحمانی» نماینده مردم بلخ در مجلس نمایندگان افغانستان این احتمال را مطرح کرد که کسانی‌که مانع گسترش جنگ در افغانستان می‌شوند،‌ با حمله آمریکا و هم‌پیمانانش مواجه می‌شوند.


«رحمانی» گفت: این را همه ملت فهمیده‌اند که جنگ افغانستان به‌وسیله کشورهای بزرگ جهان رهبری می‌شود. در این شکی نیست که جنگ داعش را آمریکا و ناتو و دیگر کشورها به پیش می‌‎برند.


نیروهای بین‌المللی چند روز پیش انبار سلاح و مهمات کوماندوی محلی به نام «جان احمد» را در ولایت «پروان» نابود کردند که این موضوع، خشم این کوماندوی محلی و حامیانش در «پروان» را برانگیخت.


بلافاصله «عبدالله عبدالله» رئیس اجرایی افغانستان به این حمله واکنش نشان داد و از آن‌ها خواست تا آرامش خود را حفظ کنند. سپس وی به همراه «عطامحمد نور» سرپرست ولایت بلخ و شماری دیگر به دیدار «جان احمد خان» رفتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر