صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۹ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

پارلمان افغانستان به «استانکزی» برای وزارت دفاع رای اعتماد نداد

در حالی‌که همچنان ناامنی در افغانستان افزایش می‌یابد، نامزد وزیر دفاع ملی که به‌وسیله رئیس‌جمهوری معرفی شده بود، نتوانست اعتماد نمایندگان پارلمان این کشور را جلب کند.
کد خبر : 26557

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، اعضای پارلمان افغانستان امروز شنبه در مراسم رای‌‌گیری برای نامزد وزیر دفاع ملی، «استانکزی» را شایسته تصدی این پست ندانستند.


براساس این گزارش، «استانکزی» در مراسم رای‌گیری تنها توانست 84 رای موافق کسب کند. 104 نفر رای منفی دادند و 18 رای نیز باطله اعلام شد. بدین ترتیب «استانکزی» نتوانست به وزارت دفاع ملی راه یابد.


بدین ترتیب از «اشرف غنی» رئیس‌جمهوری افغانستان خواسته شده است تا فرد دیگری را به‌عنوان کاندیدای وزیر دفاع ملی به پارلمان معرفی کند.
در حالی‌که نه ماه از تشکیل حکومت وحدت ملی می‌گذرد ولی همچنان کابینه و وزرای نهادهای دولتی تکمیل نشده است. از سوی دیگر نا امنی در افغانستان به اوج خود رسیده است و طالبان در حال افزایش حملات به مناطق مختلف این کشور است.
«معصوم استانکزی» امروز در زمان ارائه برنامه‌های خود، طولانی شدن روند انتخابات را فرصتی برای سوءاستفاده مخالفان خواند و گفت: برای اصلاحات در چارچوب تشکیلات ملی اقدامات عملی انجام خواهم داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر