صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۵ - ۱۳ تير ۱۳۹۴

هیلاری کلینتون: امیدوارم مذاکرات هسته‌ای به توافق منجر شود

وزیر امور خارجه سابق آمریکا و نامزد اصلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست‌ جمهوری آمریکا در سال آینده، در سخنانی ابراز امیدواری کرد که مذاکرات هسته‌ای با ایران به توافق نهایی منجر شود.
کد خبر : 26460

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از بی‌بی‌سی، هیلاری کلینتون در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر نیوهمپشایر آمریکا اظهار داشت: امیدوارم تا هفته آینده به توافقی دست پیدا کنیم که به محدود کردن برنامه تسلیحات هسته‌ای ایران بیانجامد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: حتی در صورت دستیابی طرفین به توافق، هنوز کارهای زیادی باقی می‌ماند که باید انجام شوند.


این سخنان هیلاری کلینتون در حالی بیان می‌شود که وی سه ماه پیش در سخنانی اعلام کرده بود که رسیدن به یک توافق نهایی تا پایان ماه ژوئن آسان نخواهد بود، اما چنین توافقی بسیار حیاتی است.


ایران و کشورهای 5 +1 دوم آوریل (۱۳ فروردین) در شهر لوزان سوئیس اعلام کردند به تفاهمی بر سر برنامه هسته‌ای ایران رسیدند که به گفته آنها می‌تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی تا آخر ماه ژوئن (نهم تیر) هموار کند.


از آن زمان تا کنون، وزیران امور خارجه و نمایندگان این کشورها در دیدارهای دو جانبه و چند جانبه به رایزنی در مورد این مذاکرات پرداخته‌اند.


محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران که برای این مذاکرات در وین به سر می‌برد، با انتشار پیامی در یوتیوب گفته است که طرف‌های مذاکره هیچ گاه به این اندازه به یک "توافق پایدار" نزدیک نبوده‌اند.


جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفته است که هنوز مسایلی دشوار و کار بسیاری باقی مانده، اما همه طرف‌های مذاکره با جدیت تلاش می‌کنند تا به نتیجه برسند.


اجرای پروتکل الحاقی و مساله بازدید از اماکن نظامی از جمله موارد اختلاف میان ایران و طرف‌های مذاکره‌کننده این کشور است.


انتهای پیام/

ارسال نظر