صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران:

تفکر خلاق همگانی لازمه رسیدن به مرجعیت علمی/ دانشگاه آزاد پیشتاز مرجعیت علمی می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران با تاکید براینکه مرجعیت علمی با آیین‌نامه و بخشنامه به دست نمی‌آید، گفت: تفکر خلاق همگانی لازمه رسیدن به مرجعیت است و مطمئنم دانشگاه آزاد در آینده قدم‌های بزرگی در این زمینه برخواهد داشت.
کد خبر : 264565

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر سید علی ابطحی در همایش مرجعیت علمی در علوم پزشکی که صبح امروز در بیمارستان فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، گفت: ابتدای انقلاب ما با کمبود شدید کادر پرستاری در بیمارستان‌ها مواجه شدیم، چون اکثر فعالان بیمارستان‌ها خارجی‌ها بودند و اوایل انقلاب از ایران رفتند.


وی ادامه داد: با این وضعیت ما به دنبال راهکارهایی بودیم تا بتوانیم با تشکیل دانشکده‌های پرستاری، نیروهای مورد نیاز را تربیت کنیم. در این زمینه دانشگاه آزاد اسلامی با امکانات موجود در کشور و بدون سرمایه سنگین توانست به خوبی پیشرفت چشم‌گیری داشته باشد.


رئیس دانشگاه آزاد علوم پزشکی تهران تاکید کرد: مرجعیت علمی پزشکی با ایجاد یک تفکر خلاق همگانی به دست می‌آید نه با بخشنامه و قانون و آیین‌نامه. همان‌طور که دانشگاه آزاد اسلامی آمده است و از سرمایه‌های استفاده نشده، استفاده کرده و توانسته امروز تعداد بسیار بالایی دانشجو را تربیت کند.


ابطحی گفت: ما باید تفکر داشته باشیم و باید اعتمادسازی کنیم. ما می‌توانیم از سرمایه‌های پراکنده استفاده کنیم و حتی نیاز به سرمایه‌گذاری سنگین هم نداشته باشیم.


وی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به لحاظ کمبود قوانین سخت در مقابل قوانین سخت دستگاه‌های دولتی و به دلیل تلاش ریاست هیات موسس دانشگاه آزاد و به دلیل خواستی که این دانشگاه دارد تا بتواند دسترسی به مرجعیت علمی داشته باشد، مطمئن هستم که دانشگاه آزاد اسلامی در آینده قدم‌های بزرگی برخواهد داشت و پیشتاز می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر