صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
هاشمی در جمع خبرنگاران:

تعدیل نیروهای شهرداری مصوبه شورای قبلی است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به تعدیل 4 درصدی از نیروهای شهر تهران گفت: شورای چهارم در تصویب برنامه پنج ساله دوم تعدیل 4 درصد نیروهای شهرداری را مصوب کرده و اکنون از شهرداری خواسته شده تا گزارشی در این خصوص ارائه شود.
کد خبر : 264002

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، محسن هاشمی در پایان چهل و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران با حضور در جمع خبرنگاران درباره جلسه امروز شورای شهر اظهار کرد: جلسه امروز پرتنش بود و دلیلش آن بود که در برخی موارد اعضای شورا نسبت به سیاست‌های برنامه پنج‌ساله سوم نظرات متفاوتی را مطرح کردند.


وی اضافه کرد: در طرح تدوین سیاست‌های کلی برنامه پنجم ساله سوم، اعضا از کمیسیون‌های مختلف نظرات موافق و مخالف خود را اعلام کردند. در ادامه جلسه بهره‌برداری یک زمین در منطقه 6 برای گالری نقاشی به نام ایراندخت درودی مطرح شد و به دلیل اینکه یکی از کمیسیون‌ها نظرش را اعلام نکرده بود، این لایحه نیز به کمیسیون‌ها مربوطه ارجاع داده شد.


رئیس شورای شهر تهران با اشاره به ادامه روند جلسه امروز، توضیح داد: در ادامه جلسه امروز بررسی لایحه شهرداری تهران درخصوص تعیین قیمت بلیت مترو در سال 97 در دستور کار قرار گرفت که این لایحه بسیار حساس بود و به دلیل اینکه وقت جلسه به اتمام رسید، نتوانستیم قیمت‌های مطرح شده از سوی شهرداری تهران را به تصویب برسانیم و این موضوع به جلسه بعدی شورای شهر موکول شد.


رسیدگی به قیمت بلیت مترو در جلسه آینده


هاشمی درباره میزان افزایش قیمت بلیت مترو در سال 97 گفت: پیشنهاد شهرداری تهران و کمیسیون حمل‌و‌نقل برای بلیت تک‌سفره از 800 تومان به 1000 تومان، تک‌سفره حومه به 2 هزار تومان و همچنین بلیت متروی فرودگاه امام‌(ره) به 10هزار تومان بود که این ارقام در جلسه مطرح شد، اما با توجه به اتمام وقت جلسه قرار شد در جلسه بعدی شورای شهر تهران بررسی لایحه در دستور کار قرار گیرد.


رئیس شورای شهر تصریح کرد: براساس آنچه که در شورای گذشته توافق شده، یک سوم از هزینه‌های بلیت توسط شهروندان، یک‌سوم توسط دولت و یک‌سوم توسط شهرداری پرداخت می‌شود که معمولا دولت سهم خود را به موقع پرداخت نمی‌کند یا اینکه کمتر پرداخت می‌کند، لذا این موضوع را شهرداری اجبارا برعهده می‌گیرد تا بتواند خدمات خوبی را ارائه کند.


من در خصوص تعدیل 4 درصدی نامه ننوشتم!


وی همچنین درباره نامه تعدیل 4 درصد از نیروهای شهرداری تهران، گفت: من هیچ نامه‌ای درخصوص تعدیل 4‌ درصد از نیروهای شهرداری به شهردار ننوشتم و بنده این موضوع را تکذیب می‌کنم. نامه‌های زیادی از سوی شورای شهر تهران به شهرداری ارسال می‌شود که مبنای آن پایش برنامه 5 ساله دوم است، چرا که از این برنامه 4 سال گذشته و در سال پنجم قرار داریم و باید مشخص شود چه بخشی از این برنامه انجام و چه بخشی از آن انجام نشده و براساس آن برنامه سوم را تدوین کنیم.


به گفته هاشمی، تعدیل نیروهای شهرداری در برنامه دوم که توسط شورای چهارم تصویب شده آمده است.


رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: شهرداری پرسنل زیادی دارد که یکی از مشکلات قدیمی است و عده‌ای نیز خودبه‌خود بازنشسته‌ می‌شوند و عده‌ای برایشان مشکلاتی پیش می‌آید و به شهرستان‌های خود برمی‌گردند و معمولا این 4 درصد اتفاق می‌افتد و درصد بالایی نیز نیست.


وی افزود: بنده نیز با توجه به حضورم در جایگاه ریاست شورای شهر تهران درخواستی را از شهرداری تهران درباره آخرین وضعیت انجام برنامه پنج ساله دوم خواستم و قرار شد طی گزارشی این موضوع به ما ارجاع داده شود.


هاشمی درباره انتقادات برخی از اعضای شورا نسبت به مدیریت وی در جلسات و حواشی پیش آمده طی ماه‌های گذشته، توضیح داد: اتفاقا این چیزها خوب است و این اتفاقات در صحن شورا عادی است و نباید آنها را انتقاد تلقی کرد، چرا که افراد نگران رای خود هستند و بنده وظیفه دارم از رای آنها صیانت کنم. ما طبق آیین‌نامه عمل می‌کنیم و اینکه سه نفر صدایشان را بلند کنند، انتقاد نیست.


وی در پاسخ به این سوال که در جلسه امروز دو نفر از اعضای شورا (خلیل‌آبادی و صدراعظم نوری) به دلیل عدم مدیریت جلسه توسط رئیس جلسه صحن شورا را ترک کردند، گفت: بنده چیزی ندیدم و نمی‌دانم.


انتهای پیام/

ارسال نظر