صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
رئیس دانشگاه کردستان مطرح کرد:

لزوم پاسداری، آموزش و انتقال درست فرهنگ و ادبیات به نسل‌های آینده

رئیس دانشگاه کردستان تاکید کرد رشد و بالندگی زبانی، فرهنگی و هنری کردستان از ریشه و پیشینه غنی خود نشات گرفته و رشد و نمو یافته است.
کد خبر : 263968

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه کردستان، دکتر فردین اخلاقیان‌طاب، در جشن یک‌صدمین سالگرد نوشتن اولین نمایشنامه کردی که با حضور جلال نصیری، کارشناس ارشد سینما، صابر نیکبخت، صابر دل‌بینا و علیرضا محمدی و نمایشنامه‌نویسان کُرد از سایر استان‌ها و شهرستان‌ها با همراهی دانشجویان در دانشگاه کردستان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یکصدمین سالگرد چاپ اولین نمایشنامه کردی، اظهار کرد: برگزاری این جشن برای دانشگاه کردستان افتخاری بزرگ است.


وی با تاکید براینکه اهمیت فرهنگ و ادب بر کسی پوشیده نیست، افزود: پاسداری، آموزش و انتقال درست و زیبای فرهنگ و ادبیات به نسل‌های آینده از وظایفی است که بر عهده صاحبان اندیشه و ادب گذارده شده است.


رئیس دانشگاه کردستان ادبیات و هنر را ابزار کار دانست و گفت: ادبیات و هنر ظرفی است که در قالب آن ادبیات تعلیمی منتقل و پیام‌های اخلاقی، ارزش‌ها، اعتقادات و باورها به وسیله آن منتقل می‌شود.


اخلاقیان‌طاب با اشاره به اینکه نمایشنامه، سینما، تئاتر و در کل ادبیات نمایشی از جمله شاخه‌های نوین ادبی است، تصریح کرد: این ابزار نوین هم‌سو با ادبیات کهن در انتقال ارزش‌ها مفید و یاری‌رسان هستند.


وی نمایشنامه را بستر اسطوره‌سازی دانست و خاطرنشان کرد: زندگی هر شخص نمایشنامه‌ای است که فرد بازیگر اصلی آن است، این نقش‌آفرینی باید مؤثر، پیام‌رسان و خالق و هدایتگر باشد و در درجات بعدی نیز ملت‌ها باید خالق ارزش باشند و پیام خود را به درستی به درستی به نسل‌های آینده منتقل کنند.



انتهای پیام/

ارسال نظر