صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶

کره‌شمالی چگونه شهرهای ژاپن را نابود خواهد کرد؟

نشریه نشنال اینترست در گزارش عواقب حمله اتمی کره‌شمالی به ژاپن را مورد بررسی و پیش‌بینی قرار داد.
کد خبر : 263683

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از نشنال اینترست، اشغال شبه جزیره کره توسط نیروهای ژاپن بین سال‌های 1940 تا 1945 منجر به تیره شدن روابط کره‌جنوبی و ژاپن شد و مشکلاتی بین دو کشور به‌وجود آمد.
یکی از مشکلات در روابط دو کشور این است که محور توکیو، واشنگتن و سئول، با سیاست‌های نظامی کره‌شمالی در منطقه مخالف است.


در این بین ژاپن علاوه بر چالش‌های تاریخی به دلیل استقرار پایگاه‌های نظامی آمریکا در جزایر این کشور ، به طور کلی برای کره‌شمالی مهم است و وجود این پایگاه‌ها در ژاپن، می‌توانند نقش به‌سزایی در صورت وقوع درگیری در شبه جزیره کره ایفا کنند و این پایگاه‌ها اولین اهداف موشک‌های کره شمالی خواهند بود.
طبق این گزارش، برای کره شمالی در صورت بروز درگیری نظامی، ضربه به تاسیسات نظامی آمریکا که کمتر از 50 کیلومتر از توکیو فاصله دارد، امری حتمی است. در صورت وقوع این اتفاق، حدود 13 هزار نفر کشته و 45 هزار نفر دیگر مجروح خواهند شد. با این حال به گفته برخی کارشناسان، شعاع حمله اتمی کره‌شمالی به پایتخت ژاپن، نخواهد رسید.
اما وحشتناک‌ترین ضربه اتمی کره شمالی، به ساختارهای دولتی توکیو وارد خواهد شد که در صورت وقوع آن بیش از 24 هزار نفر کشته و بیش از 90 هزار نفر دیگر با آسیب‌های جدی مواجه خواهند شد. در این میان، ویرانگرترین ضربه را وزارت دفاع ژاپن متحمل خواهد شد.
طبق ارزیابی کارشناسان، قربانیان این حمله حدود 57 هزار نفر خواهند بود و تعداد کل آسیب دیدگان به 128 هزار نفر خواهد رسید. گفته می‌شود که در صورت وقوع حمله هسته‌ای کره شمالی به ژاپن، ده‌ها هزار نفر نابود و میلیون‌ها نفر نیز با آسیب‌های گوناگون مواجه خواهند شد که ژاپن پس از پایان جنگ جهانی دوم تاکنون با آن روبرو نشده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر