صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۵۱ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
در دانشگاه امیرکبیر؛

بیستمین کنگره همکاری دولت، دانشگاه و صنعت 15 و 16 اسفند برگزار می‌شود

بیستمین کنگره همکاری دولت، دانشگاه و صنعت 15 و 16 اسفند در دانشگاه امیرکبیر با حضور معاون اول رئیس جمهوری و رئیس مجلس برگزار می‌شود.
کد خبر : 263607

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر مسعود شفیعی در نشست خبری اعلام کرد: بیستمین کنگره همکاری دولت، ‌دانشگاه و صنعت 15 و 16 اسفند در دانشگاه امیرکبیر برگزار می‌شود.


وی افزود: صبح 15 اسفند کارگاه خلق ثروت برگزار خواهد شد و از ساعت 15 تا 18همین روز افتتاحیه کنگره به حضور معاون اول رئیس جمهوری و چندین وزیر، رئیس مجلس، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، روسای دانشگاه‌ها و مدیران صنعت برگزار خواهد شد.


دبیر بیستمین کنگره همکاری دولت، دانشگاه و صنعت همچنین درباره برنامه‌های روز دوم کنگره گفت: سه نشست تخصصی با عناوین مهارت و کارآفرینی، نهادهای موظف در ارتباط صنعت و دانشگاه و حرفه و نوآوری در ارتباط صنعت و دانشگاه برگزار می‌شود. بعد از این کارگاه‌ها مراسم اختتامیه کنگره با حضور یکی از وزرا و معرفی دانشگاه‌های برتر برگزار خواهد شد.


در ادامه دکتر برات قبادیان معاون پژوهش و آموزش وزارت صنعت و معدن گفت: ما از لحاظ تعداد دانشجویان و دانشگاه‌ در وضعیت مطلوب قرار داریم. امروز 5 میلیون جمعیت دانشجویی داریم که به عنوان سرمایه‌های بزرگ کشور هستند.


وی گفت:‌ بعضی از کشورها خودشان را از وابستگی به منابع مختلف نجات داده‌اند و به جهش اقتصادی رسیده‌اند ما هم برای جهش اقتصادی به اقتصاد دانش‌بنیان نیازمندیم.باید بپذیریم که در گذشته کوتاه‌هایی در این زمینه داشتیم باید بتوانیم این کوتاهی‌هایمان را جبران کنیم.


قبادیان ادامه داد: مسئولان ارشد نظام عزم‌شان را برای اقتصاد مقاومتی جزم کرده‌اند ویژگی اقتصاد مقاومتی درون‌زا بودن آن است باید بتوانیم از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های دانشگاه‌ها استفاده کنیم.


معاون پژوهش و آموزش وزارت صنعت و معدن با اشاره به طرح تاپ گفت:‌ در این طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار را دنبال خواهیم کرد بودجه این طرح در بودجه سال 97 دیده شده است و ارکان اجرای آن که سازمان‌ها، نهادها، وزارتخانه‌ها و دانشگاه‌ها هستند آمادگی اجرای این طرح را پیدا کرده‌اند.


وی ادامه داد: بر اساس این طرح بخشی از سود شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و بیمه‌ها به این کار اختصاص می‌یابد و بسیاری از اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی می‌توانند در این طرح فعال باشند.


انتهای پیام/

ارسال نظر