صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۷ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۳
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان:

معاونان پژوهشی پایان‌نامه‌های دانشجویی را به سمت درآمدزایی سوق دهند

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان تاکید کرد: معاونان پژوهشی واحد‌های دانشگاهی استان، باید با برنامه ریزی مناسب، پایان نامه‌های دانشجویی و طرح‌های پژوهشی ارائه شده را به سمت درآمد زایی سوق دهند.
کد خبر : 2636

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت الاسلام سید علی میرابراهیمی در پانزدهمین جلسه کمیته معاونان پژوهشی واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه های آزاد اسلامی استان گیلان به میزبانی واحد آستارا با تاکید بر حرکت به سوی راه اندازی شرکت‌های دانش بنیان در سطح واحد‌های دانشگاهی استان گیلان، تصریح کرد: معاونان پژوهشی واحد‌های دانشگاهی استان، باید با برنامه ریزی مناسب، پایان نامه‌های دانشجویی و طرح‌های پژوهشی ارائه شده را به سمت درآمد زایی سوق داده و با توجه به پیش بینی ۱۶درصدی بودجه دانشگاه از درآمد‌های خارج از شهریه سال آینده واحد‌های دانشگاهی، اقدام کنند.


این مقام مسئول، تأکید کرد: یکی از مشکلات استان گیلان، مشکل خطر به وجود آمده زیست محیطی و خطر پسماند زباله بوده و دانشگاهیان باید در کمک به حل این مشکل و مشارکت با مسئولان استانی برای حل این مشکل، کوشا باشند؛ لذا یکی از روش های کمک به رفع این مشکلات، سوق دادن پایان‌نامه‌های دانشجویی به سوی حل این مشکلات است.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان در ادامه با تبریک ایام الله دهه فجر و با تأکید بر شرکت همه جانبه دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان، در راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن، نشانه پایبندی ما به دستآورد‌های انقلاب اسلامی است.


دبیر شورای پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان و معاون پژوهش و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، در ادامه جلسه با بیان تشکیل کمیته‌های دانش بنیان استانی، گفت: معاونان پژوهشی واحد‌ها و مراکز آموزشی استان گیلان، با پیش بینی و برنامه ریزی مناسب برای چگونگی هزینه کردن بودجه پژوهشی واحد‌ها، ایجاد مراکز تحقیقاتی و تأسیس شرکت‌های دانش بنیان، اقدام کنند.


دکتر حسین فلاح باقر شیدائی، اضافه کرد: با توجه به تصویب اجرای طرح امحای زباله و پسماند‌ها با استفاده از دانش پلاسما و تولید انرژی توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت در استان گیلان، واحد‌های دانشگاهی استان می‌توانند برای مشارکت با واحد رشت برنامه‌ریزی کنند.


سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا هم در ابتدای این نشست گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد آستارا با حدود ۳۰۰۰ نفر دانشجو در مقاطع کاردانی، کار‌شناسی و کار‌شناسی ارشد مشغول آموزش فرزندان این مرزو بوم است.


دکتر موسی رضوانی با برشمردن فعالیت‌های پژوهشی این واحد دانشگاهی، اظهار کرد: این واحد دانشگاهی توانست در مدت پنج ساله گذشته، تعداد ۷۰۰ مقاله پژوهشی، چاپ ۴۰ عنوان کتاب، شرکت در ۳۰ همایش ملی و بین المللی و عضویت در مرکز همکاری‌های بین المللی دانشگاه آزاد اسلامی آکسفورد (OICC) را در کارنامه پژوهشی خود دارد.


در پایان هر یک از معاونان پژوهشی واحد‌ها و مراکز آموزشی حاضر در جلسه، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه دادند.


انتهای پیام/

ارسال نظر